خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

یکی از ظرفیت‌های ایده‌آل آبزی‌پروری در لرستان ماهیان خاویاری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۰۳

مدیرکل شیلات لرستان گفت: ماهیان خاویاری یکی از ظرفیت‌های بسیار ایده‌آل آبزی‌پروری در استان است.

کیارش بیرانوند در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: یکی از حوضه‌هایی که ما در لرستان روی آن مانور می‌دهیم که مانند حوزه سردآبی و تولید بچه ماهی رتبه اول کشور را کسب کنیم، حوزه ماهیان خاویاری است.

وی ادامه داد: ما سابقه تولید هیچگونه ماهی خایاری در استانمان نداشتیم ولی الان پنج مزرعه فعال خاویاری در سطح استان داریم.

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به مطالعاتی که مشاورین ذی‌صلاح ما انجام دادند می‌توانیم چندین مجتع خاویاری را با ظرفیت‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ تُن راه‌اندازی کنیم.

بیرانوند افزود: این ظرفیت‌ها هم می‌تواند ارزآوری و درآمد خوبی برای استان داشته باشد و هم می‌تواند اشتغال خوبی برای هم‌استانی‌هایمان ایجاد کند.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: ماهیان خاویاری یکی از ظرفیت‌های بسیار ایده‌آل آبزی‌پروری است چون از لحاظ سوددهی درآمد سرآمد حوزه آبزی‌پروری در کل کشور است.

وی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که به افراد متقاضی تولید ماهی خاویاری تسهیلات بانکی بدهیم.

بیرانوند تصریح کرد: کل استان به ویژه شهرستان‌های جنوبی استان شرایط  ایجاد مجتمع‌های تولید ماهی خاویاری را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز