خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تدوین بیش از ۳۴ هزار استاندارد ملی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۲۲۶

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران از تدوین ۳۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی با بهره گیری از آخرین استانداردها، دانش بین المللی، بومی و منطقه ای در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا ، پرویز درویش روز دوشنبه - دوازده دیماه - در حاشیه معارفه مدیرکل استاندارد لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دایره فعالیت های سازمان ملی استاندارد تنها معطوف به استانداردسازی کالاها نیست، اظهار داشت:  علاوه بر این فعالیت‌های سازمان، بخش‌های بسیار گسترده‌ای نیز در حوزه خدمات، اندازه شناسی، اندازه گیری صحت ترازوها و حجم های بکار رفته در داد و ستد عمومی را شامل می شود.

وی افزود: بسیاری از مردم از فعالیت های سازمان ملی استاندارد که به صورت پشتیبانی صورت می گیرد بی اطلاع هستند اما این سازمان به واسطه فعالیت ۳۱ سازمان استانی حافظ ایمنی، سلامت و منافع مصرف کنندگان خواهد بود.

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد ایران گفت : این استانداردها به رایگان در اختیار بخش های صنعت، خدمات و تولید کشور قرار می گیرد و اطلاعات این بخش ها به واسطه آخرین دستاوردهای استانداردسازی حوزه بین المللی به روز می شود از طرفی به واسطه فعالیت حدود ۶۵۰ کمیته تخصصی این سازمان، هم دانش روز بین المللی به کشور وارد و هم از منافع ملی در تدوین استانداردهای بین المللی دفاع می شود.

درویش گفت: رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد در زمینه ارتقای دانش فنی حوزه هایی همچون صنایع محصولات غذایی است تا محصولات کشور در بازار بین المللی پذیرفته شود و صادرات بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد کشور جزو سازمان های جهانی و منطقه ای استانداردسازی می باشد تصریح کرد: این سازمان فعالیت خود را در دولت سیزدهم با شعار "دولت مردمی، استاندارد مردمی" آغاز و برنامه های تحولی خوبی در سطح ۳۱ استان تعریف کرده است.

به گزارش ایلنا، در این آیین وحید والی‌زاده مرادی به عنوان مدیرکل جدید استاندارد لرستان معرفی و از زحمات هشت ساله مرضیه قنبریان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز