خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست لرستان خبر داد:

چوپان لرستانی با وجود داشتن اسلحه، پلنگی که ۴۴ راس بزش را از بین برد، نکشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۵۳

نوروز حیدری چوپان لرستانی، علیرغم همراه داشتن اسلحه از شلیک به پلنگی که ۴۴ راس بزش را از بین برد، خودداری کرد.

نوروز حیدری چوپان لرستانی، علیرغم همراه داشتن اسلحه از شلیک به پلنگی که ۴۴ راس بزش را از بین برد، خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان، بازگیر مدیر کل محیط زیست لرستان اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا در مناطق کوهستانی منطقه شکار و صید ممنوع هشتاد پهلو، حیوانات وحشی به دلیل دخالت‌های انسانی در شکارگاهای حیواناتی از قبیل پلنگ ایرانی که خوشبختانه هنوز در این ارتفاعات وجود دارند و گاهگاهی متاسفانه شکار دامداران می‌شوند.

وی ادامه داد: این بار پلنگ در منطقه هشتاد پهلو به دام دامداران منطقه حمله نموده و تعداد ۴۴راس بز اهلی را شکار و از پای در می‌آورد، که توسط چوپان گله، آقای نوروزحیدری گزارش حمله به پاسگاه محیط بانی منطقه اعلام می‌شود. آقای عیدی حیدری محیط‌بان منطقه، در‌‌ همان ساعات اولیه از دامهای تلف شده عکس برادری می‌نمایید و گزارش آن را به اداره مخابره می‌کند.

مدیر کل محیط زیست لرستان افزود: همانطور که مشاهده می‌شود چنگال پلنگ در بدن بز‌ها قابل رویت است، از طرفی ما خوشحال از وجود پلنگ ایرانی ولی از طرفی نگران از بابت انتقام دامداران هستیم، محیط زیست لرستان جهت جبران خسارت وارده، صورتجلسه خسارت را تنظیم نموده تا خدای نکرده اتفاقی برای پلنگ‌های منطقه نیافتد که این یکی از راهکارهای جلوگیری از شکار اینان به‌دست دامداران است، که متاسفانه در کل کشور رایج شده و خسارات جبران ناپذیری رابرای حیات وحش بوجود آورده است.

وی ابراز امیدواری کرد دامداران هشدارهای محیط بانان راجدی گرفته و از وارد نمودن دام‌هایشان به منطقه جلوگیری نمایند تا شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: البته در این مورد این چوپان فداکار با توجه به داشتن اسلحه جنگی از تیر اندازی به پلنگی که شاهد کشته شدن بز‌هایش بود خوداری می‌نامیید، که ما در صدد هستیم ضمن جبران خسارت وارده به دام‌هایش، تقدیری شایسته از ایشان بنماییم.
وی اضافه کرد: در پایان از کلیه هموطنانمان به خصوص دامداران درخواست داریم، در صورت هرگونه برخورد حمله پلنگ، گرگ، گراز و… به دام‌ها در اولین اقدام، مبادرت به تماس با محیط زیست‌های منطقه نمایند تا هم جرمی را مرتکب نشوند(شکار سرخود) و هم بتوانند خسارت وارده به دامشان را از ما طلب نمایند، امیدواریم مردم ایران زمین در کنار طبیعت باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز