خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

اقدامات توسعه‌ای بانک رفاه کارگران در حوزه‌های مختلف شایسته قدردانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۹۰۷

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اقدامات توسعه‌ای بانک رفاه کارگران در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بازنشستگان جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، میرهاشم موسوی با بیان این مطلب در سومین نشست هم‌اندیشی – آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران در سال 1400 گفت: بنگاه‌های اقتصادی نباید مسائل را صرفاً از جنبه مادی نگاه کنند و ضرورت دارد که جنبه اجتماعی مسائل را نیز مورد توجه داشته باشند و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بتوانند به ایفای نقش مؤثر بپردازند، امری که به نحو احسن در بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همه ما نسبت به مسائلی که در اجتماع اتفاق می‌افتد، وظایفی داریم و نباید بی‌تفاوت از کنار آنها بگذریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر ضرورت توسعه روحیه عدالت‌محور تاکید کرد و اظهار داشت: اقدامات بانک رفاه در این حوزه نیز به صورت شایسته‌ای در حال انجام است. از جمله اقدامات این بانک در این حوزه می‌توان به پرداخت بیش از 500 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد.

موسوی با بیان اینکه در اعطای این تسهیلات که به صورت غیر حضوری نیز پرداخت شده است، گام بسیار بلندی توسط این بانک در زمینه عدالت‌محوری برداشته شده است، تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی نیز توسط بانک رفاه در زمینه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شده است که باید بیش از پیش توسعه پیدا کند. 

وی افزود: آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی «عدالت‌محوری» است و این گونه اقدامات به ما کمک می‌کند تا در راستای این آرمان گام برداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه سرمایه بانک به حدود 20 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و کفایت سرمایه بانک را به نحو مؤثری ارتقای بخشیده است اما درصدد هستیم که سرمایه به 40 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته موسوی، درخواست افزایش سرمایه مجدد بانک رفاه را به هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده‌ایم و با تصویب آن اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز خواهد شد.

وی توسعه همکاری‌های بین بانک رفاه کارگران و شرکت شستا اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که در روزهای اخیر بین این شرکت و بانک رفاه امضا شد، شاهد توسعه همکاری‌های متقابل باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: حجم پولی که در هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه شستا جریان دارد، بسیار بالا است و باید تبادلات مالی این شرکت‌ها از طریق بانک رفاه انجام شود.

موسوی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا تمام شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاملات خود را با بانک رفاه بیش از پیش توسعه دهند و از ظرفیت‌های مناسب این بانک در تبادلات مالی خود بهره ببرند، بیان کرد: اگرچه اقدامات بسیار قابل توجهی در سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه در زمینه توسعه خدمات الکترونیک انجام شده است، اما همچنان باید اقدامات در این حوزه را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا ما در سازمان تأمین اجتماعی شعار «تأمین اجتماعی هوشمند» را برگزیده‌ایم و به دنبال این هستیم تا در ارائه خدمات مربوطه، مداخلات انسانی را به حداقل برسانیم.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، توسعه خدمات فناورانه و دیجیتال در بانک رفاه کارگران نیز باید تا حدی توسعه پیدا کند که دیگر چیزی به نامه شعبه بانک وجود نداشته باشد.

موسوی به مقوله اعتماد بخشی به مشتریان و امانت‌داری اشاره کرد و با بیان اینکه بخش مهمی از مشتریان بانک رفاه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند، یادآور شد: این قشر عزیز و ارجمند ولی‌نعمت بانک رفاه و صاحب اصلی آن هستند و اقدامات در زمینه اعتماد بخشی به آنان باید در رأس اقدامات بانک قرار داشته باشد.

وی افزود: هرچه در ارائه خدمات به مشتریان به ویژه بازنشستگان بر مبنای شفافیت عمل کنیم، می‌توانیم دستاوردهای مناسب‌تری را به دست آوریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ضرورت ارتقای سلامت و ثبات در بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: در بانک رفاه کارگران نیز هر چه سلامت و ثبات ارتقاء پیدا کند، آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی بیشتری به همراه خواهد داشت.

موسوی به کاهش فاصله صف و ستاد در همه مجموعه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: علت بسیاری از شکست‌های مدیریتی زیاد بودن این فاصله است و تا حد امکان باید فاصله صف و ستاد را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، دستاوردهای سازمان در حوزه ارائه خدمات به مشتریان را برشمرد و خاطرنشان کرد: در چهار دهه از عمر انقلاب اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است که باید این موفقیت‌ها و دستاوردها را به نحو مطلوبی به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. 

وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش تعداد افراد تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی از 20 درصد به 70 درصد، تعداد بیمارستان‌های ملکی از 18 بیمارستان به 80 بیمارستان گسترش یافته است که در آن خدمات مناسبی به هموطنان ارائه می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، توفیقات جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه تأمین اجتماعی در حالی حاصل شده است که کشور در این سال‌ها درگیر جنگ تحمیلی، تحریم، کودتا و دشمنی‌های بسیاری از جانب کشورهای سلطه‌گر بوده است.

در ابتدای این نشست، للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ابراز داشت: تعامل و همکاری‌های مناسبی بین بانک رفاه و تأمین اجتماعی وجود دارد که این همکاری‌ها، دستاوردهای خوب و درخشانی به وجود آورده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: با وجود شرایط سخت کرونا، بانک رفاه در بسیاری از بیمارستان‌های کشور حضور داشته و در راه خدمت‌رسانی به مردم حتی یک روز هم کار خود را تعطیل نکرد و با تلاش و همت مضاعف همکاران، اهداف بانک نیز محقق شده است. در این همایش، برنامه‌های سال آینده، چالش‌ها و فرصت‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم با توان بیشتر خدمت‌رسانی به مشتریان را ادامه دهیم.

للـه‌گانی با تقدیر از حمایت مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از بانک رفاه کارگران بیان کرد: به تازگی شاهد افزایش سرمایه بانک بودیم که اگر حمایت و پشتیبانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مدیران عالی این سازمان نبود، این کار بزرگ و فرخنده انجام نمی‌شد.

وی افزود: بانک رفاه در حوزه شفاف‌سازی رتبه اول شبکه بانکی را کسب کرده است و با طراحی سامانه شفافیت، تمامی فعالیت‌های بانک کاملاً شفاف‌سازی می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل بانک رفاه کارگران، کسب رتبه اول در پاسخگویی به درخواست و شکایات مردم در شبکه بانکی از دیگر افتخارات بانک رفاه است. تلاش می‌کنیم مدت زمان پاسخ‌گویی که امسال 9 روز است در سال آینده به پنج روز کاهش دهیم.

للـه‌گانی با بیان اینکه در راستای تحقق دستورات ریاست‌جمهوری، بخشنامه پرداخت تسهیلات زیر 100 میلیون تومان به مشتریان بدون نیاز به ضامن بخشنامه‌ها و به واحدهای اجرایی بانک ابلاغ شد، یادآور شد: مجموعه بانک همواره خدمت‌رسانی به سازمان بزرگ تأمین اجتماعی، شرکت‌های زیر مجموعه، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و تمامی آحاد جامعه را افتخار می‌دانند و از این به بعد نیز با افزایش سرمایه، خدمات‌دهی به ذینفعان و مشتریان به شکل مطلوب‌تر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز