خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

برجام، مهار تورم و طرح سلامت از دستاوردهای دولت روحانی بوده است

استاندار قم با اشاره دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مدت سه سال گفت: توافق هسته‌ای، مهار تورم و تحول نظام سلامت از دستاوردهای مهم سه ساله دولت هستند.

به گزارش ایلنا، سید مهدی صادقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: امیدواریم هدف اصلی برنامه‌های این هفته که تقویت روحیه امید در جامعه و تقوی روحیه همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت است محقق شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به خدمات ارزشمند دولت طی سه سال گذشته افزود: ثبات اقتصادی، کنترل تورم، نظام سلامت و تحقق توافق هسته‌ای از جمله مهمترین این دستاوردها هستند.

استاندار قم با بیان اینکه تبیین درست از آنچه باید انجام شود در گرو صداقت در رفتار و عمل مسئولان است افزود: باید به آنچه می‌گوییم صادقانه عمل کنیم و نقاط ضعف و قوت خود در اجرا را بپذیریم.

وی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای تخریب دولت افزود: صرف نظر از انتقادات تاثیرگذار، برخی انتقادات ناصحیح موجب ایجاد جو ناامیدی در سطح جامعه شده است.

صادقی با بیان اینکه بهتر است نقد دولت همراه با ارائه راهکار باشد ادامه داد: البته مسئولان هم باید گوش شنیدن انتقادات را داشته باشند و به انتقادات پاسخگو باشند.

استاندار قم با اشاره به نرخ 40 درصد نرخ تورم در سال 92 افزود: این نرخ در تیرماه 95 به 9.2 رسیده است که این نتیجه ی تلاش همه ی دلسوزان در دولت و بخش خصوصی است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه پس از برجام شاهد حضور هیئت‌های خارجی در بحث سیاسی و تجاری بوده‌ایم گفت: تمامی این مباحث در مسیر دستیابی به توسعه بوده است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان قم، تحقق بخشی از اعتبارات مصوب این سفر را مورد توجه قرار داد و افزود: در تلاش هستیم تا با تحقق کامل این اعتبارات شاهد رشد و توسعه در استان باشیم.

صادقی جذب سرمایه‌گذاران و رفع موانع و مشکلات تولید اشتغال را از اولویت‌های استان دانست و افزود: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحقق آنها باشیم.

استاندار قم مسئله امنیت را از مهمترین موضوعات در استان دانست و با بیان اینکه امنیت پایه اساسی برای انجام هرگونه فعالیت است تصریح کرد: به لطف خداوند و حضور مردم، از هرگونه هدف دشمن در ایجاد ناامنی جلوگیری شده است.

نماینده عالی دولت در استان بحث اقتصاد مقاومتی را دیگر بحث مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: این مهم باید به عنوان یک مسئله ی فرهنگی تلقی شود و همه ی آحاد مردم باید در آن مشارکت داده شوند.

وی آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از دغدغه های مسئولان استانی دانست و با اشاره به آمار ناهنجاری هایی همچون طلاق و اعتیاد افزود: این موضوعات مستمرا مورد توجه جدی مسئولین هستند.

صادقی برنامه‌های توسعه‌ای استان در زمینه صنعت، گردشگری و توسعه اقتصاد خرد را مورد اشاره قرار داد و افزود: جوامعی که پیشرفت کرده‌اند توجه خاصی به اقتصاد خرد و متوسط داشته‌اند تا همه  مردم در این روند مشارکت یابند.

استاندار قم در ادامه به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف از جمله فرودگاه قم، بهداشت و درمان، مسائل اقتصادی و عمرانی و توسعه  شهر قم پاسخ گفت.

صادقی با اشاره به آغاز غیرکارشناسی برخی پروژه‌ها در دوران قبل اظهار داشت: همین مسئله موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت و زمان بسیار زیادی جهت تملک برای اجرای چنین پروژه‌هایی شده است.

وی مسئله  فرودگاه قم و مشکلات این پروژه را مورد توجه قرار داد و افزود: در تلاش هستیم تا با دستیابی به شناخت صحیح از مشکلات این پروژه و بررسی راهکارهای پیش رو، به بهترین و کم هزینه ترین راه حل دست یابیم.

نماینده عالی دولت در استان همچنین مسئله  ارزیابی مدیران دستگاه‌های دولت استان را از دیگر فعالیت‌های استانداری در طول سال عنوان و تصریح کرد: در این راستا نظم مدیران و پاسخگویی ایشان به مشکلات مردم فاکتور مهم و اساسی تلقی می شود و مدیرانی که شایستگی لازم را ندارند بدون هیچ گونه اغماض تغییر می‌کنند.

استاندار قم به سفر ماه گذشته خود و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی به چین اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاری خارجی زمینه‌های تحقق شعار امسال را محقق کنیم.

کد خبر : ۴۰۳۳۹۱