خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ایام فاطمیه(س)؛

قصه «سرگذشت انار شیرین» در مسجد جمکران اجرا می‌شود

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، قصه «سرگذشت انار شیرین» به همت کارشناسان مرکز فرهنگی گل نرگس، در این مرکز و همچنین ویژه مادران و کودکان در مسجد جمکران اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از قم، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، قصه «سرگذشت انار شیرین» به همت کار‌شناسان مرکز فرهنگی گل نرگس در مسجد جمکران اجرا می‌شود. 

این قصه در مورد بیماری حضرت زهرا (س) و درخواست انار از همسرشان حضرت علی (ع) است که حضرت به دنبال انار به شهر دیگری سفر می‌کنند و به علت نبودن فصل رویش انار فقط یک دانه پیدا می‌کنند، اما این انار در راه بازگشت، نصیب بیمار در راه‌مانده‌ای می‌شود. 

حضرت با خود فکر می‌کنند که پاسخ حضرت زهرا(س) را چه بدهند، وقتی به منزل رسیدند با سینی انار مواجه می‌شوند که در مقابل حضرت زهرا (س) بود و ایشان در پاسخ به تعجب حضرت علی(ع) فرمودند: «وقتی شما رفتید یک نفر این سینی انار را برایم آورد و گفت از طرف حضرت علی (ع) آورده است». 

این داستان برگرفته از کتاب «۳۶۰ داستان از فضایل مصائب و کرامات فاطمه زهرا (س)» نوشته عباس عزیزی است. 

قصه «سرگذشت انار شیرین» در مرکز فرهنگی گل نرگس ویژه کودکان برگزار می‌شود، همچنین این قصه در شام سه‌شنبه (۱۸ و ۲۵ اسفند) پس از نماز مغرب و عشاء ویژه مادران و فرزندان در مسجد خواهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۵۴۰۷۴