خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد؛

کشف ۵۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف ۵۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از قم، سرهنگ احمد کرمی روز پنجشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی توسط سارقان با شکستن شیشه و قفل درب کارگاه‌ها، آتلیه‌ها و مغازه‌ها با استفاده از تالیور و پیچ گوشتی و ورود از سمت درب اصلی و سرقت اموال شامل وجوه نقد، مدارک و اشیاء قیمتی و سرقت همزمان از ساختمان‌ها و کارگاه‌های مجاور، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان با تمرکز بر سرقت‌های مذکور تشکیل و تمامی محل‌های سرقت به دقت مورد بازدید قرار گرفت. 

وی افزود: شیوه و شگرد سارقان، زمان‌های وقوع و جغرافیای جرم مورد بررسی و کار‌شناسی دقیق قرار گرفت، تا اینکه با مشاهده اموال مسروقه در دست فردی سابقه دار و مطابقت با اموال مسروقه، متهم دستگیر شد. 

کرمی ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته و انجام اقدام‌های پلیسی، سایر همدستان متهم موصوف نیز شناسایی و دستگیر شدند و اموال تعدادی از مالباختگان از آن‌ها کشف شد. 

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: سرکرده باند و سایر اعضای خانواده وی که قصد جابجای اموال مسروقه را به یکی از شهرستان‌های همجوار داشتند، در یک عملیات غافلگیرانه و برنامه ریزی شده دستگیر شدند. 

کرمی گفت: در بازرسی از خودرو حامل اثاثیه مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از قبیل لوازم خانگی، سیگار، دوربین عکاسی و پلاک موتور سیکلت کشف و تاکنون به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند که تمامی مالباختگان شناسایی شده‌اند. 

وی افزود: تحقیقات در خصوص شناسایی مالباختگان احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد.

کد خبر : ۳۵۲۵۸۰