خبرگزاری کار ایران

محمدحسن نجفی در جمع مردم:

مجلس مقتدر و متکثر ضامن احقاق حقوق مردم است

یک مدرس دانشگاه گفت: مجلس مقتدر و متکثر، ضامن احقاق حقوق آحاد ملت در عرصه ملی و بین المللی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمدحسن نجفی دوشنبه شب در مسجد چهارده معصوم قم، در سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: شهیدان، جانبازان، ایثارگران و توده‌های ملت فداکار به عنوان صاحبان اصلی انقلاب هستند. 

وی در ادامه سخنان خود ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به شرکت حداکثری در انتخابات، گفت: ایجاد یک مجلس مقتدر و متکثر، ضامن تقویت و تحکیم دولتی پاسخگوست که بتواند حقوق آحاد ملت را در عرصه ملی و بین المللی استیفا کند. 

مدرس دانشگاه قم با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، گفت: سربازان سرفراز دیپلماسی جمهوری اسلامی با رشادت و فداکاری، دستاوردهای ارزشمندی را برای ملت به ارمغان آوردند. 

وی با تجلیل از مواضع دولت در عرصه سیاست خارجی، و با بیان اینکه موفقیت‌های اخیر دولت تدبیر و امید، مرهون تعامل سازنده و هوشمندانه آقای دکتر ظریف با وزرای خارجه شش قدرت بین المللی بود، گفت: چارچوب خردمندانه سه اصل حکمت، عزت و مصلحت، راهگشای مذاکرات هسته‌ای بود. 

نجفی از نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری به عنوان یک استراتژی هوشمندانه و متکی بر نظریه مدیریت اقتضایی یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای مدل موفق گفتمان بین المللی ایران، در عرصه داخلی نیز شاهد ترمیم شکاف‌های اجتماعی، احیاء تقوای سیاسی و ایجاد آرامش روانی جامعه باشیم. 

این مدرس دانشگاه با اشاره به سابقه انقلابی مردم قم و پایگاه رفیع مرجعیت شیعه، گفت: زیبنده شهر قم نیست که با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگی همچون مراجع بزرگ تقلید که در این شهر زندگی می‌کنند، دچار برخی عقب ماندگی‌ها باشد. 

نجفی از میزان نرخ بیکاری، میانگین عمر فعالیت کارخانه‌ها، انباشت فارغ التحصیلان کم تخصص و جدایی عملی صنعت و دانشگاه از یکدیگر، انتقاد و خاطرنشان ساخت: اجرای هیجانی و موسمی پروژه‌های غیرکار‌شناسی، بیش از آسیب‌های اقتصادی و فرهنگی، موجب سستی اعتماد مردم به مسوولان و تعمیق گسست ملت و دولت خواهد شد.

کد خبر : ۳۴۵۷۵۲