خبرگزاری کار ایران

به منظور اطلاع از تجربیات تشکل‌های کارگری قم؛

رئیس شاخه کارگری حزب‌الله لبنان به شهر قم سفر کرد

رئیس شاخه کارگری حزب الله لبنان و هیئت همراه، با سفر به قم، در جریان فعالیت‌های تشکل‌های کارگری این استان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «هاشم سلهب» رئیس شاخه کارگری حزب الله لبنان به همراه جمعی از اعضای اتحادیه کارگری «الوفاء» که یکی از زیر مجموعه‌های شاخه کارگری حزب الله لبنان محسوب می‌شود، در سفری یک روزه به قم، ضمن زیارت بارگاه حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، با فعالان کارگری قم دیدار و گفت‌و‌گو کردند. 

 «محمد حمزه‌ای» معاون بین الملل خانه کارگر ایران نیز، هیئت لبنانی را در سفر به قم همراهی می‌کرد. 

رئیس و نمایندگان شاخه کارگری حزب الله لبنان، ابتدا با حضور در دفتر خانه کارگر قم و همچنین دفتر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ایران که دفتر مرکزی آن در شهر قم قرار دارد، ضمن دیدار با «اکبر شوکت» رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور و عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، از نزدیک در جریان فعالیت‌های تشکل‌های کارگری قم قرار گرفته و به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

 «قاسم باباخانلو» و «عباس شیری» از اعضای خانه کارگر قم نیز که در این دیدار‌ها حضور داشتند، بر ارتباط بیشتر تشکل‌های کارگری دو کشور ایران و لبنان تأکید کردند. 

هیئت لبنانی در ادامه سفر یک روزه خود به شهر قم، به زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران رفتند. 

 «اسامة الخنساء» دبیر کل اتحادیه کارگری «الوفاء»، و همچنین «حاج علی یاسین»، «احمد نجم» و «عباس بریطع» از اعضای هیئت رئیسه این اتحادیه کارگری، آقای «هاشم سلهب» رئیس شاخه کارگری حزب الله لبنان را در سفر به قم همراهی می‌کردند؛ اتحادیه کارگری «الوفاء» یکی از ۹ تشکل زیر مجموعه شاخه کارگری حزب الله لبنان محسوب می‌شود. 

*از تجربیات خانه کارگر ایران استفاده می‌کنیم

 «هاشم سلهب» رئیس شاخه کارگری حزب الله لبنان در حاشیه سفر خود به شهر قم، گفت: با توجه به نزدیکی تشکل‌های کارگری زیر مجموعه حزب الله لبنان با خانه کارگر ایران، به دلیل داشتن منافع، اهداف و دشمن مشترک، همواره سعی داریم، از تجربیات جامعه کارگری و خانه کارگر ایران استفاده کنیم. 

وی افزود: سال هاست با خانه کارگر قم رابطه‌ای خوب داریم و البته هر سال به استان‌های مختلف ایران نیز سفر کرده و از تجربیات تشکل‌های کارگری دیگر استان‌های ایران نیز استفاده می‌کنیم. 

*ارتباط تشکل‌های کارگری کشورهای مختلف مفید است

 «محمد حمزه‌ای» معاون بین الملل خانه کارگر ایران نیز اظهار داشت: تشکل‌های کارگری جهان و بخصوص تشکل‌های کارگری کشورهای اسلامی باید سعی کنند ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کرده و در راستای دفاع از حقوق کارگران، تبادل نظر داشته باشند؛ از این جهت سفر هیئت لبنانی به ایران و به شهر قم بسیار مفید است. 

وی به ارتباط خاص شاخه کارگری حزب الله لبنان با خانه کارگر ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد فعال در شاخه کارگری حزب الله لبنان، در طول سالیان گذشته با سفر به ایران، در جریان فعالیت‌های خانه کارگر قرار گرفته‌اند. 

معاون بین الملل خانه کارگر ایران افزود: ارتباط خانه کارگر با تشکل‌های کارگری خارج از ایران، به شاخه کارگری حزب الله لبنان محدود نمی‌شود، چرا که بسیاری از تشکل‌های کارگری اکثر کشورهای جهان نیز، ارتباطاتی با خانه کارگر ایران برقرار می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: خانه کارگر و جامعه کارگری ایران در راستای پیروی از سیاست‌های مقام معظم رهبری و دفاع از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند. 

*ارتباط خوبی میان تشکلات کارگری ایرانی و غیر ایرانی وجود دارد

 «اکبر شوکت» رئیس کانون کارگران ساختمانی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس شاخه کارگری حزب الله لبنان و هیئت همراه به شهر قم، گفت: فعالان کارگری لبنان، تا کنون سفرهای مختلفی به ایران و به شهر قم داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه علاوه بر هیئت لبنانی، تشکل‌های کارگری قم همواره میزبان فعالان کارگری کشورهای سوریه، عراق و... نیز بوده است، گفت: از آنجایی که شهر قم مرکز جهان تشیع محسوب شده و از سوی دیگر علاوه بر غرابت کارگری، یک غرابت مذهبی نیز میان تشکلات کارگری ایران و کشورهای مسلمان وجود دارد، ارتباطات خوبی با آن‌ها برقرار کرده‌ایم. 

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: در سفر فعالان کارگری کشورهای غیر ایرانی به کشورمان، گفت‌و‌گوهایی به منظور تبادل تجربیات صورت می‌گیرد که تا کنون بسیار مفید واقع شده است. 

وی گفت: اشتیاق فعالان کارگری کشورهای مختلف جهان برای ارتباط با تشکلات کارگری ایران، به دلیل نفوذ اندیشه انقلاب اسلامی ایران، امام راحل و رهبر معظم انقلاب در کشورهای مختلف جهان است و ما از این بابت شکرگذار خداوند هستیم.

کد خبر : ۳۳۷۳۶۹