خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان بهزیستی قم با آیت الله نوری همدانی مطرح شد؛

۲۲ هزار معلول در استان قم تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان قم از ارائه خدمات به ۲۲ هزار معلول در استان قم خبر داد.

به گزارش ایلنا از قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیرکل  ومسئولین بهزیستی قم  با بیان این که خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام، از با ارزش ترین خدمت ها و همچین عبادت به شمار می رود، گفت: عبادت اقسام زیادی دارد و یک قسم آن خدمت کردن به مردم است.

وی افزود: خدمت در اسلام به مالی که در قرآن کریم از آن به عنوان انفاق یاد می شود و تعلیم و تربیت فرهنگی همچنین ارشاد و هدایت تقسیم می شود. 

این مرجع تقلید با اشاره به برخی متون ادبی افزود: سعدی در بیتی ، عبادت را اختصاص به خدمت به خلق کرده است که نادرست است و باید گفت عبادت تنها منحصر در خدمت به خلق نیست. مرجع برجسته شیعیان جهان در ادامه، نقدی هم به مسلک صوفیان زدند و اظهار داشتند: این مسلک فکر می کند که اسلام در سبیل بلند گذاشتن، تسبیح و گوشه نشینی خلاصه می شود در حالی که اسلام فراتر از این ها است. 

آیت الله نوری همدانی در پایان خطاب به مدیر کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه فعالیت های که انجام می دهید، باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود، افزودند: رسانه ابزار مهمی برای تبلیغات است و لازم است از این عنصر مهم بهترین بهره برداری را کرد تا مردم و جامعه بدانند شما چه خدمت های انجام می دهید.

رضا سلیقه مدیر کل بهزیستی استان قم نیز، در ابتدای این دیدار با اشاره به عرضه صد و پنجاه نوع خدمت به نیازمندان افزود: در قم بیست و دو هزار معلول از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

وی همچنین از ساخت دو هزار و دویست واحد مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد و افزود :یکهزار واحد آن تحویل شده و امسال و سال آینده هم مابقی تحویل خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان توسط بهزیستی تاکید کرد :خیل زیادی از نیازمندان از طریق همین کمک های مردمی صاحب خانه شده اند و به امورات آنان رسیدگی می شود.

کد خبر : ۳۳۰۰۱۷