خبرگزاری کار ایران

از سوی حجت الاسلام حسینی مقدم؛

برنامه‌های هفته وقف در استان قم تشریح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، برنامه‌های هفته وقف در استان قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم، ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفته وقف اظهار داشت: امشب همزمان با آغاز هفته وقف، همایش وقف و رسانه با حضور اصحاب رسانه استان قم در امامزاده شاه سیدعلی برگزار می‌شود. 

وی افزود: برگزاری این همایش نشان از اعتقاد مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به فعالیت‌های رسانه‌ای و نقش آن در ترویج وقف دارد. 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با بیان اینکه بیشترین تلاش ما معطوف به احیای واقعی وقف و توسعه موقوفات، البته متناسب با نیازهای اجتماعی است، گفت: بر اساس همین ایده، همایشی تحت عنوان همایش همه واقف باشیم، در روز ۲۴آذرماه برگزار و در آن از واقفان برجسته استان قم تجلیل خواهد شد. 

وی افزود: قصد داریم در این همایش قدمی در راستای ترویج وقف در جامعه برداشته و علاوه بر آن یک جلد کتاب مرتبط با بحث وقف در آن رونمایی خواهد شد. 

حسینی مقدم از افتتاح ۴پروژه عمرانی حوزه وقف استان قم در هفته وقف خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان قم، افتتاح صحن جدید امامزاده احمد، افتتاح هتل وقفی ابوحسین، افتتاح پروژه ساماندهی قبرستان امامزاده شاه حمزه و امامزاده علی ابن جعفر است که با حضور مسئولین استانی صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: همچنین نمایشگاه عملکرد اوقاف، همزمان با هفته وقف، در گلزار شهدای شیخان در میدان آستانه قم برپا خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ، برگزاری خیمه‌های معرفت، برگزاری همایش لبیک یا رسول ا... در تاریخ ۱۹آذرماه در امامزاده شاه سیدعلی و...، از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان قم خواهد بود.

کد خبر : ۳۲۸۴۱۱