خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قم مطرح کرد؛

اتخاذ تدابیر ترافیکی ویژه تاسوعا و عاشورا در اطراف حرم حضرت‌معصومه(س)

پنجمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری و رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، در این جلسه محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم با عرض تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا...الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: در این روزها شهر مقدس قم میزبان خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط میهن اسلامی خواهد بود تا در سوگ شهادت سومین امام مظلوم شیعیان عزاداری نمایند.

وی افزود: در همین راستا و برای سهولت در تردد زائرین و عزاداران حسینی تدابیر ویژه ترافیکی در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و هسته مرکزی شهر اتخاذ گردیده که توسط عوامل پلیس راهور، شهرداری و همکاری سایر دستگاه­های اجرایی به مرحله اجرا در می آید.

معاون عمرانی استاندار قم اظهار داشت: پیش بینی لازم برای انتقال و جابجایی زائرین و مجاورین به حرم مطهر و بالعکس نیز انجام شده و ناوگان حمل و نقل عمومی در این ایام تماما فعال خواهند بود.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب کلیات طرح تقاطع غیر همسطح کمربندی امام علی(ع) با بلوار عمار یاسر خبر داد و گفت: این تقاطع به صورت دو سطحی و با اجرای رمپ و لوپ شبدری کامل بلوار عمار یاسر را در سطح صفر پس از گذر از آزاد راه قم-کاشان به آزاد راه جدیدالاحداث قم-گرمسار متصل خواهد کرد و کمربندی امام علی (ع) نیز در سطح 1+ به صورت روگذر اجرا می­شود.

وی افزود: لازم است جزییات طرح این تقاطع در کمیته ای با محوریت دفتر فنی استانداری بررسی و نهایی گردد تا هر چه سریعتر شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم باشیم.

معاون عمرانی استاندار قم همچنین بر پیگیری احداث کمربندی جدید برای شهر قم تاکید کرد و گفت: در گذشته پیگیریهای زیادی برای ایجاد رینگ دوم شهر قم که به طول 110 کیلومتر طراحی گردیده، انجام شده که امیداورایم در پیوست قانون بودجه سال 1395 اعتبار لازم برای این پروژه پیش بینی گردد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر تامین ایمنی شهروندان در طراحی پروژه های ترافیکی گفت: ایمنی شهروندان را فدای هزینه ها و سرعت اجرای پروژه نمی کنیم و امنیت در عبور و مرور برای ما یک اولویت اساسی است.

کد خبر : ۳۱۵۲۸۸