خبرگزاری کار ایران

گزارشی از برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب قم

طعم شیرین فرهنگ در ایستگاه یار مهربان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۳۲

دهمین نمایشگاه کتاب قم تا هشتم اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم بازدید کنندگان است.

ایلنا: بازدیدکنندگان از دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، نظرات مختلفی پیرامون کم و کیف این نمایشگاه که در حال حاضر در مجتمع ناشران قم در حال برگزاری است، ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، دهمین نمایشگاه کتاب استان قم روز پنج‌شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و از روز جمعه یکم اسفند ماه فعالیت خود را به صورت رسمی در مجتمع ناشران آغاز کرد.

این نمایشگاه در طول روزهای نخست برگزاری با استقبال گسترده‌ای از سوی عموم مخاطبان روبه‌رو شده است و ارائه امکانات و تسهیلات فراهم شده از سوی مسئولان برگزاری نمایشگاه زمینه‌ای را فراهم کرده است که طالبان یار مهربان بتوانند در فضایی مطلوب طعم فرهنگ را بچشند.

علی موحد یکی از دانشجویان قمی است که برگزاری این نمایشگاه‌ها را یکی از فعالیت‌های موثر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌داند و می‌گوید: بسیاری از دانشجویان و مردم قمی علاقمند به کتاب و کتاب‌خوانی هستند اما متاسفانه برای تهیه کتاب‌ مجبور هستند ساعات زیادی را در انتشارات مختلف بگذرانند که برگزاری این نمایشگاه سبب شده تا مردم در کمترین زمان بتوانند نیازهای فرهنگی خود را برطرف کنند.

حضور بیش از ۳۴۰ ناشر در ۲۱۱ غرفه در دهمین نمایشگاه کتاب استان سبب شده تا علاقمندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به راحتی کتاب‌های مورد نیاز خود را از ناشران اصلی حوزه کتاب تهیه کنند.

زهرا سادات موسوی یکی از مادران قمی است که همراه با دو فرزندش به بازدید از این نمایشگاه آمده است. وی می‌گوید: وجود طبقه‌ای مختص ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان سبب شده تا به آسانی کتاب‌های که نیاز فرزندانم است را تهیه کنم. متاسفانه پیش از این مجبور بودم به چندین کتاب فروشی برای تهیه کتب مورد نیاز فرزندانم مراجعه کنم از همین رو مناسب است مسئولان برگزاری این نمایشگاه چندین بار در سال نمایشگاه‌های کتاب را برگزار کنند.

بنا به گفته امیر عباس عابدینی یکی از نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه کتاب وجود غرفه‌های نقاشی و نجوم سبب شده تا بسیاری از کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه حضور داشته باشند و با علم نجوم آشنا شوند و از سوی دیگر کودکان با حضور در غرفه نقاشی می‌توانند نقاشی بکشند و جایزه بگیرند..

یکی از محسنات برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان برپایی این نمایشگاه در مجتمع ناشران است زیرا که به عقیده بسیاری از بازدید کنندگان برگزاری این نمایشگاه در این مجتمع سبب صرفه جویی در زمان شده است.

مریم امجدی از دیگر بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب استان آمده است. وی دهمین نمایشگاه کتاب آن را یکی از بهترین نمایشگاه‌های کتاب معرفی می‌کند و معتقد است که برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان در مجتمع ناشران سبب آشنایی بیشتر مردم با این مجتمع و خرید آسان مردم شود.

وی می‌افزاید: پیش از این نمایشگاه‌ها در مجتمع امام خمینی برگزار می‌شد که فضای کمی داشت ولی با راه‌اندازی مجتمع ناشران و برگزاری نمایشگاه‌ها در این مجتمع شاهد اقبال بیشتر مردم و ناشران به نمایشگاه‌های کتاب استانی هستیم.

هوشنگ مرادی یکی از دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مقطع کار‌شناسی ارشد است و می‌گوید: هر سال برای تهیه کتب دانشگاهی مجبور بودم به تهران سفر کنم و کتاب‌های درسی خود را تهیه کنم اما امسال توانستم کتاب‌های درسی و مورد نیاز خود را از این نمایشگاه تهیه کنم.

حجت الاسلام محمد حسینی نیز به همراه اعضای خانواده از دهمین نمایشگاه کتاب استان بازدید می‌کند و معتقد است که حضور در این نمایشگاه به همراه خانواده سبب شده تا نیازهای فرهنگی تمامی اعضای خانواده را پاسخ‌گو باشد و از سوی دیگر توانسته حضور غرفه کتب حوزوی در کنار سایر کتاب‌ها را موثر می‌داند.

بنا به گفته اعظم صادقی یکی از کتابخوان‌های فعال حوزه داستان و رمان وجود کتاب‌های جدید و تازه منتشر شده در حوزه داستان و رمان سبب شده تا بسیاری از اهالی کتاب حوزه رمان از این نمایشگاه بازدید کنند و با جدید‌ترین آثار این حوزه آشنا شده و آن‌ها را خریداری کنند.

اما علی نوری یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب است که با دست پر از نمایشگاه خارج شده و می‌گوید: با توجه به قیمت بالای کتاب‌ها گمان نمی‌کردم که بتوانم تمام کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنم اما خوشبختانه با وجود تخفیف‌های ویژه نمایشگاه کتاب توانستم تمام کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنم که این خود یک نکته مثبت است.

دهمین نمایشگاه کتاب قم تا هشتم اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم بازدید کنندگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز