خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

طرح برگزاری همایش دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری آماده شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۱۸

برگزاری پنج پیش همایش آماده شده است و در حال حاضر نیز سیاست های برگزاری این همایش در حال تدوین است.

ایلنا: مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در کمیته فرهنگی ذیل شورای برنامه ریزی استان گفت: طرح برگزاری همایش دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و برگزاری پنج پیش همایش آماده شده است و در حال حاضر نیز سیاست های برگزاری این همایش در حال تدوین است.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کمیته فرهنگی کارگروه اجتماعی فرهنگی استان قم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مسئولان و نمایندگان نهادهایی همچون استانداری، سپاه، حوزه هنری، ورزش و جوانان، هلال احمر، رادیو معارف، میراثفرهنگی و گردشگری، فرمانداری، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دفتر تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تشکیل جلسه داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایزدپناه با تاکید بر اینکه این کمیته نظر کارگروه اجتماعی فرهنگی استان سه هدف را دنبال می کند، ادامه داد: اول اینکه دستگاه های اجرایی از فعالیت های یکدیگر اطلاع پیدا کرده و اهم افزایی و هم فکری صورت می گیرد؛ دوم اینکه این اتفاقات و همچنین فعالیت های فرهنگی استان در یک کمیته رسمی ثبت و ضبط می شود و هدف دیگر این است که پروژه ها و طرح های فرهنگی به جای قرار گرفتن در سطح یک دستگاه اجرایی، در فاز استانی قرار می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: توسط این کمیته در صورت تامین بودجه می توان از دستگاه های اجرایی و مجری طرح فرهنگی متناسب با فعالیت و طرح مربوطه حمایت داشته باشیم.
وی در ادامه به بررسی مصوبات جلسه پیشین این کمیته پرداخت و گفت: طرح برگزاری همایش دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و برگزاری پنج پیش همایش آماده شده است و در حال حاضر نیز جزئیات و سیاست های برگزاری این همایش در حال تدوین است.
معاون سابق قوه قضائیه، ارائه طرح های فرهنگی بویژه طرح های قرآنی به کمیته برای تصویب و جذب حمایت های لازم را از دیگر مصوبات جلسه پیشین این کمیته عنوان کرد و ابراز داشت: برخی دستگاه های استان طرح هایی را ارائه کرده اند که در حال بررسی هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایزدپناه با اشاره به اقدامات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان قم، تصریح کرد: مصوب شدن تهیه اطلس قرآنی قم، استفاده از ظرفیت نهاد ائمه جمعه در ارتقای فرهنگ عمومی و همچنین حمایت ویژه شورای فرهنگ عمومی استان از طرح هایی با موضوع خانواده و سبک زندگی و نیز مدیریت جهادی از جمله اقدامات پسندیده این شورا است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به قرائت طرح های رسیده به دبیرخانه کمیته پرداخت و پس از اظهار نظر توسط اعضای کمیته گفت: ادارات نسبت به ارسال طرح اصلاح شده و تکمیلی خود در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
ارائه برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در سال ۹۴، از مصوبه دیگر جلسه کمیته فرهنگی استان قم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز