خبرگزاری کار ایران

وافی:

بایدبرای کار فرهنگی زره به تن کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۶۵۶

دبیر کارگروهمتعال، مجموعه‌های تربیت محور گفت: باید به فرموده مقام معظم رهبری برای کار فرهنگی زره به تن کنیم، رزه ما توکل خداوند توجه به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) است.

دبیر کارگروهمتعال، مجموعه‌های تربیت محور گفت: باید به فرموده مقام معظم رهبری برای کار فرهنگی زره به تن کنیم، رزه ما توکل خداوند توجه به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی وافی در سومین هفته از " آفاق اندیشه "(طرح توانمند سازی کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم) در همایش " بایسته های یک فعال فرهنگی مسجدی " که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) کسی که می خواهد کار فرهنگی انجام دهد ابتدا باید نقشه کار خود را بداند.
کسی که برای آینده خود برنامه نداشته باشد نمی تواند نقش مربی را ایفا کند
وی تصریح کرد: انسانی که برای آینده کاری، علمی و معنوی خودش برنامه نداشته باشد نمی تواند نقش مربی را ایفا کند، همه برنامه های تربیتی براساس اهداف مشخصی تدوین می شوند، کسی که برای آینده مادی و معنوی خودش برنامه نداشته باشد، نمی تواند برای دیگران آن هم مخاطب جوان و نوجوان برنامه ریزی کند و مربی خوبی باشد.
مسئول تربیتی باید اصول و فروع ذهنی خود را بشناسد
حجت الاسلام والمسلمین وافی بیان داشت: کسی که قرار است نقش تربیت در مسجد را به عهده بگیرد، آن هم تربیتی که مربوط به اصول و عقاید است، ابتدا اصول و فروع ذهنی و اعتقادی خود را بشناسد.
وی خاطرنشان کرد: یک فعال فرهنگی بنشیند به خودش نمره بدهد، ببیند در عرصه های مختلف علمی، اعتقادی، معرفتی، شناخت و کلا در مسائل تربیتی چقدر آمادگی دارد و چقدر عامل است، اگر نتوانست به خودش نمره قبولی بدهد نا امید نشود، کارش را با انگیزه و برنامه ریزی شروع کند تا به نمره مطلوب برسد.
به فکر برگزاری کلاس های پاسخ گویی به شبهات نباشید / مسئله واتس آپ و قلیان را حل کنید
حجت الاسلام والمسلمین وافی بیان داشت: یک فعال فرهنگی باید برای ورود به عرصه تربیتی، شناسایی نیازهای فوری و روز مخاطب را در اولیت کار خود قرار دهد، مسئولان کانون ها به فکر برگزاری کلاس های پاسخ گویی به شبهات نباشند، وقتی زندگی جوان و نوجوان امروز درگیر مسائلی نظیر موسیقی، قلیان، سیگار، بازی های رایانه ای و رسانه های مکتوب و تصویری است.
دبیر کارگروه مجموعه‌های تربیت محور افزود: مسئولان کانون ها بنشینند فکر کنند ببینند امروز با مسائلی مانند واتس آپ باید چه کار کرد، با مسائل جنسی که امروز نوجوانان از دوران راهنمایی درگیر آن می شوند.
کسی به فکر سوال های تربیتی و پاسخ آن نیست / همه در مورد سربازی ولایت حرف می زنند
وی ابراز داشت: مسئولان کانون ها پاسخ مسائلی که روزانه ذهن یک نوجوان و جوان را درگیر می کند از حوزه علمیه مطالبه کنند، امروز کسی به فکر سوال های تربیتی و پاسخ آن نیست، اما همه در مورد مهدی یاوری و سربازی ولایت و فعالیت در جبهه های مقدم حرف می زنند، حضور در جبهه فرهنگی ابزار می خواهد، تربیت می خواهد.
حجت الاسلام والمسلمین وافی یادآور شد: امروز اگر کسی بگوید می خواهد کار تربیتی انجام دهد، از ارزش ها و آرمان های الهی و اسلامی دفاع و در مسیر خط ولایت حرکت کند، اما حتی چند کتاب در حوزه اعتقادات دینی، انسان شناسی، اسلام شناسی، روانشناسی، جامعه شناسی و غرب شناسی نخوانده باشد حرف گزافی گفته است.
مسئولی که درگیر تلفن همراه و کلیپ است نمی تواند در امر تربیت موفق عمل کند
وی تاکید کرد: مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد بدانند کار تربیتی زحمت دارد، تلاش می خواهد، خود سازی می خواهد، مسئولی که هنوز خودش اسیر تلفن همراه و کلیپ بازی ست نمی تواند در کار تربیتی موفق باشد.
باید برای کار فرهنگی زره به تن کنیم
حجت الاسلام والمسلمین وافی ادامه داد: باید به فرموده رهبری برای کار فرهنگی زره به تن کنیم، رزه ما توکل خداوند متعال، توجه به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) است، فعالان فرهنگی باید در طول روز و هفته حتما یک خلوتی داشته باشند، یک خلوت سر به مهر، یک راز و نیازی که دل آدم را نورانی می کند.
وی افزود: کسی که می خواهد کار فرهنگی انجام دهد نباید از خودش غافل شود، برخی از دوستان ارزشی را می بینیم می روند جمکران از اول تا آخرش مشغول صحبت و خندیدن و حرف زدن هستند، بد نیست در چنین مکانی مقدسی گاهی به جای گعده گرفتن، کمی با حضرت صاحب الامر(عج) خلوت کنیم.
کار تربیتی سوز دل می خواهد
حجت الاسلام والمسلمین وافی با بیان این کار تربیتی سوز دل و بینش درست می خواهد، بیان داشت: مطالعه، تفکر، کار جمعی، همفکری و همدلی، خودسازی، حساب کشیدن از خود در هنگام خواب، استاد داشتن و شاگردی کردن، برنامه ریزی، نداشتن صفات انسان های بیهوده و بیکار و تقیّد به مسائل دینی از دیگر ویژگی های یک مربی تربیتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز