خبرگزاری کار ایران

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی:

فرصت خدمت به مردم، بزرگترین نعمت هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۵

خود افراد جامعه باید اشکالات و مفاسد جامعه را اصلاح کنند / راه واقعی اسلام راهی نیست که مردم از آن گریزان باشند / مسئولان باید در امور خیر پیشقدم باشند.

ایلنا: فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان تازه تأسیس قرچک، با حضور در دفتر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در قم، با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، در ابتدای این دیدار که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، رضا ریاحی فرماندار قرچک ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان تازه تأسیس قرچک با بیان این که باید از رهنمودهای مراجع تقلید و علما برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم بهره برد، اظهار داشت: جمعیتی ۳۰۰ هزار نفری شهرستان قرچک، مردمی مؤمن و معتقد به نظام و انقلاب و اسلام بوده و فداکاری خود را درعرصه های مختلف به اسلام و انقلاب نشان داده اند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانشجو در شهرستان قرچک مشغول به تحصیل هستند، گفت: خلاء وجود حوزه علمیه در شهرستان قرچک محسوس است و به همین جهت دنبال تأسیس اولین حوزه علمیه این شهرستان هستیم، ‌چرا که در حال حاضر طلاب زیادی در این شهرستان وجود دارند که برای تحصیل باید به قم یا تهران مراجعت کرده و برای این کار دچار زحمت هستند.

ریاحی با بیان این که معتقدیم برای خدمت به مردم باید حرکت های اسلامی را پایه گذاری کنیم، گفت: در حال حاضر هم مدیران شهرستان قرچک را به قم آوردیم تا از رهنمودهای مراجع معظم تقلیدی چون حضرتعالی بهره مند شده و این رهنمودها را برای خدمت بهتر به مردم به کار ببندند.

در ادامه، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با بیان این که فرصت خدمت به مردم از بزرگترین نعمت های خداست که اکنون در اختیار شما قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به این که شهرستان قرچک تازه تأسیس است، توجه داشته باشید که از همین ابتدای کار، پایه های اسلامی را در راه خدمت به مردم ایجاد کنید، چرا که در این صورت موفقیت از آن شما خواهد بود.

وی با بیان این که اگر واقعا به مردم خدمت کرده و در راستای فرامین اسلامی حرکت کنید مردم به شما روی می آورند، بیان داشت: ‌اگر اسلام واقعی در جامعه پیاده شود همه مردم به اسلام روی می آورند، چرا که راه اسلامی، ‌ راهی نیست که مردم از آن گریزان باشند.

این مرجعیت دینی با بیان این که مسئولان باید در امور خیر پیشقدم باشند و مردم هم این پیشقدم بودن را درک کنند، گفت: ‌ اگر مردم بدانند و قبول کنند که مسئولین آن ها در امور خیر گام بر می دارند آن ها نیز به این مسیر وارد خواهند شد.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در ادامه با اشاره به فرمایشی از امام ششم شیعیان امام جعفر صادق(علیه السلام) بیان داشت: ‌ امام صادق(ع) در پاسخ به درخواست عده ای که از ایشان تقاضای نصیحت و رهنمود داشتند فرمودند خلاصه امور در چهار نکته اساسی است؛ ‌ نکته اول این که خدای خود را بشناسید؛ به این معنی که هر کسی ابتدا باید بداند که خدایی هست و او را خوب بشناسد و قطعا اگر خدا را خوب بشناسیم هم دنیا و هم آخرت مان ‌آباد خواهد شد.

این مرجع دینی اضافه کرد: دومین نکته ای که یک انسان باید به آن توجه داشته باشد، این است که بداند خداوند درباره او و دیگر مخلوقات عالم چه کرده و چه نعمت هایی را به بندگان خود ارزانی داشته است؛ نکته سوم این که هر انسانی بداند که خداوند از او چه خواسته هایی دارد و به دنبال انجام آن ها نیز باشد، نه این که تنها به فکر انجام کارهای دنیوی خودش برود.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در بیان ادامه فرمایش امام صادق(ع) گفت: ‌ چهارمین نکته ای که یک انسان برای موفقیت باید به آن توجه کند، این است که بداند چه چیزی او را از دین و راه خدا دور می کند و در نتیجه دنبال آن نباشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز بشر اشکالات و مفاسد زیادی وجود دارد که مشکلاتی را هم به وجود آورده و البته تنها خود افراد جامعه هستند که باید این اشکالات را اصلاح کرده و خدا را از خود راضی کنند، ‌ که قطعا در این صورت رحمت خداوند شامل حال افراد آن جامعه نیز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز