خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین

786 پروژه در قزوین به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار قزوین گفت: در ایام دهه فجر 786پروژه با اعتبار 465 میلیار تومان به بهره برداری می‌رسد که در این میان، 121 پروژه با اعتباری بالغ بر 209 میلیارد تومان مربوط به پروژه های اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قزوین، فریدون همتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت ایام دهه فجر در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن، نقطه عطف ملت غیور ایران است به همین منظور، با توجه به ایام انتخابات ضروی است،این حرکت ملی با مشارکت حداکثری و در مسیر تقویت اخلاق اسلامی صورت گیرد.

در ایام انتخابات کاپ اخلاق باید در دستان قزوینی‌ها باشد

وی با بیان اینکه تخریب دیگران در ایام انتخابات امری ناخوشایند است، افزود: ضروری است استان قزوین در این مرحله " کاپ اخلاق" انتخابات را در کشور به دست بگیرد چرا که در فضایی آرام و بانشاط مردم با خرسندی به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

به گفته این مقام مسئول، تحقق این امر نیازمند حضور و مشارکت مردم است در این راستا، یک نماینده باید با مشورت، تجربه و حضور ذهنی و قلبی در مقابل انقلاب و مردم احساس مسئولیت کند تا بتواند تأثیر شگرف و مثبتی برای نظام جهموری اسلامی داشته باشد.

همتی اضافه کرد: در گام دوم نظارت بر همه دستگاه‌های اجرایی حق مجلس است تا نقاط منفی و مثبت را به درستی تحلیل کند در همین راستا است که کاستی‌ها کاهش پیدا کرده و نظام مدیریتی تقویت می‌شود.

نمره اصحاب رسانه استان در آگاهی بخشی عالی است

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به این مدت مشابه و جلساتی که با نخبگان و اصحاب رسانه صورت گرفته است تاکنون همه جلسات با اخلاق برگزار شده است به طوری که هر دو جناح رعایت حال یکدیگر را کرده‌اند و این امربیانگر فرهنگ غنی این استان است.

به گفته همتی، رسانه‌های استان توسعه یافته هستند و با توجه به تنوع نظرات که بیانگر تنوع اندیشه‌ها است باید برای رشد و تعالی افکار عمومی تلاش شود تا آگاهی‌های لازم را به وجو آید در این بین تا کنون نمره اصحاب رسانه قزوین بیست بوده است.

راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در قزوین

وی ادامه داد: پس از یک دوره گسترده تلاش و عزم و اراده دولت تدبیر و امید مذاکرات انجام و با برداشته شدن موانع‌ها و کاهش هزینه‌ها فضای برای جذب سرمایه گذاران به ویژه خارجی فراهم شده است.

همتی تقویت درآمد مردم و افزایش قدرت خرید را از ویژگی‌های مثبت این مذاکرات ارزیابی کرد و گفت: در عین حال استان قزوین اولین شهری است که طرح آمایش آن مصوب شده است و زمینه لازم را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.

استاندار اضافه کرد: راهاندازی پنجره واحد سرمایهگذاری از دیگر فعالیت‌های استان قزوین تا سرمایهگذاران به دور از اتلاف وقت در فضایی آسان و به سهولت به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به ایام دهه فجر خبر داد: در این ایام 786 پروژه با اعتبار 465 میلیار تومان به بهرهبرداری می‌رسد که در این میان، 121 پروژه با اعتباری بالغ بر 209 میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های اقتصادی است.

این مقام مسئول 26 پروژه دیگر را با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان مربوط به امور فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: 324 واحد به شکل خود مالکی و 943 واحد در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال تسهیلات بانکی آماده بهره برداری است.

کد خبر : ۳۴۲۹۵۸