خبرگزاری کار ایران

بخش صحافی کتاب در کتابخانه علامه رفیعی قزوین راه اندازی شد

کد خبر : ۱۸۵۰۴۰

بخش صحافی کتب کتابخانه‌های عمومی استان، در کتابخانه عمومی علامه رفیعی قزوین راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: بخش صحافی کتب کتابخانه های عمومی استان، در کتابخانه عمومی علامه رفیعی قزوین راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، احمد دولتی افزود: این بخش که در بخشی از فضای ساختمان کتابخانه علامه رفیعی راه اندازی شده توسط " محسن وهابی " اداره می شود.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این بخش، تسریع آماده سازی و بهسازی کتابخانه های آسیب دیده با کمترین هزینه ممکن است. زیرا راه اندازی این بخش در یکی از کتابخانه های استان، موجب صرفه جویی در انجام هزینه های صحافی کتب شده است.

دولتی اظهار داشت: در این اقدام به صورت منظم هر ماه کتاب های آسیب دیده از کتابخانه های عمومی سطح استان جمع‌آوری شده و به بخش صحافی منتقل می شوند که پس از بهسازی آن‌ها به کتابخانه های مربوطه بازگشت داده می‌شود.

این مسئول همچنین از تجهیز و توسعه کتابخانه علامه رفیعی خبر داد و افزود: رنگ آمیزی، توسعه مخزن، ارایه خدمات به صورت قفسه باز، تامین روشنایی، نوسازی و زیباسازی فضای داخلی کتابخانه و تعمیرات کلی از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای ارتقای خدمات رسانی به مراجعان در کتابخانه علامه رفیعی بوده است.

وی اعلام کرد: همچنین با توجه به اینکه گنجینه نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه های استان در کتابخانه علامه رفیعی قرار داد با جذب حمایت مسئولان در راستای تجهیز و راه اندازی بخشی مجهز و مناسب برای این کتب گام برداشته ایم که امیدواریم با همکاری مسئولان، مجموعه ای مناسب برای محققان و پژوهشگران و علاقه مندان به کتب قدیمی فراهم کنیم.

کتابخانه عمومی علامه رفیعی قزوین ۱۳۴۶ افتتاح شده و هم اکنون فریبا حاجی فتحعلی مسئول و مهدی سلیمی، پرند صانعی، مرضیه حجام زاده، فاطمه وحیدپور کتابداران این کتابخانه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز