خبرگزاری کار ایران

فرخ شریعت، عکاس و صنعتگر قزوینی:

تجربه، هدر دادن وقت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۷۷

هنر عکاسى در میان هنرهاى کاربردى از ظرافت، دقت و اهمیت خاصى برخوردار است که با استفاده از این هنر و بهره مندی ازوسایل فیزیکى و شیمیایى تصاویر دنیاى خارج را مى‌توان ثبت کرد.

این عکاس و صنعتگر قزوینی گفت: هنر عکاسى در میان هنرهاى کاربردى از ظرافت، دقت و اهمیت خاصى برخوردار است که با استفاده از این هنر و بهره مندی ازوسایل فیزیکى و شیمیایى تصاویر دنیاى خارج را مى‌توان ثبت کرد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فرخ شریعت به ایلنا گفت: دوربین معمولاً چیزى بیش از یک وسیله ثبت در نظر گرفته نمى‌شود؛ اما عکاسى به‌هیچ‌‌وجه یک وسیله خنثى نیست. هرعکسی، تفسیر دوباره‌اى از جهان پیرامون ماست و ما را عملاً بر آن مى‌دارد که این جهان را به شکلى جدید ببینیم.

وی ادامه داد: عکاسى فى‌نفسه وسیله‌اى است که در آفریدن کار هنرى از آن بهره گرفته مى‌شود. عکاسى در عرصه خلاقیت با هنر وجه اشتراک دارد؛ زیرا هرگونه کار عکاسى با دخالت ماهیتاً با دخالت نیروى تخیل انجام مى‌شود. هرعکس، حتى یک عکس فورى که تصادفی گرفته شده باشد، بازتابى از نوعى سازماندهى تجربه و ثبت یک صورت ذهنى است. به این ترتیب، موضوع و سبک هر عکس، از دنیاهاى درونى و بیرونى شخص عکاس خبر مى‌دهد. بنابراین عکاسى نور است که خود یک‌نوع انرژى است.

وی افزود: هنر عکاسی حرفه بسیار رقابت پذیر است و فقط بهترین شما توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. با تمرین زیاد هیچ چیز نمی‌تواند پشت لنز دوربین شما مخفی شود. درگیری مداوم با یک روند خلاقانه توانایی هنری و فنی افراد را بهبود می‌دهد و احساسات و اشتیاق آنان را برای خلق عکس‌های جدید تحریک می‌کند. اگر شما نتوانید شور و اشتیاق خود را پرورش دهید و حفظ کنید نمی توانید زیاد پیشرفت نمایید.

این عکاس خوش ذوق بیان کرد: اما در عکاسی خلاقیت مطرح است؛ خلاقیت تعریف خاصی ندارد. این انسان‌ها هستند که با نگاه خود توانایی درک و احساس خلاقیت را دارند و با نگاهی نو و بهره‌بری از تکنیک‌های جدید، خلاقیت را در آثار به وجود می‌آورند.

اما فرخ شریعت از مدیران وصنعتگران موفق استان است که با نگاه خود این خلاقیت را در خود کشف کرده وبا درک و احساس آن آثار ماندگاری را خلق کرده است.

برپایی نمایشگاه‌های وی در استان و بازدیدکنندگان بی‌شمار از آثار وی گواه این موضوع است که به اذعان خود همه را مدیون تجربه است و تجربه، هدر دادن وقت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز