خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

مجهزترین کتابخانه سیار کشور در شهرستان البرز فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۴۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: مجهزترین و به‌روزترین کتابخانه سیار کشور با ظرفیت شش هزار جلد کتاب در استان قزوین و برای خدمت‌رسانی به مناطق فاقد کتابخانه شهرستان البرز فعال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، فاطمه محمدبیگی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف افزایش دسترسی به خدمات کتابخانه‌ای برای تمامی اقشار جامعه به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با پیگیری مستمر، یک دستگاه خودروی کامیونت شش تن برای ایجاد کتابخانه سیار خریداری کرده است.

وی عنوان کرد: کتابخانه سیار استان قزوین در فاز نخست به مناطق فاقد کتابخانه شهرستان البرز از جمله مهرگان، روستای حصارخروان، روستای پیریوسفیان و سایر روستاهای فاقد کتابخانه‌ای این منطقه خدمات‌رسانی خواهد کرد.

این مسئول افزود: مخزن این کتابخانه سیار با ظرفیت حداکثر شش هزار نسخه کتاب به تمامی گروه‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در تمامی موضوعات امکان ارائه خدمات دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: لازم به ذکر است این نخستین کتابخانه سیار کشور است که مجهز به پنل خورشیدی به منظور تامین انرژی و برق خودرو است که نقش بسزایی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در طراحی داخلی این خودرو نیز از به‌روزترین و زیباترین فضاسازی‌ها استفاده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خرید و تجهیز این خودرو از محل اعتبارات تملک دارایی استانی تامین شده که برای نخستین بار در سطح استان قزوین محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز