خبرگزاری کار ایران

مشمولان غایب استان قزوین برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۹۸

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: مشمولان فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی دیپلم و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ندارند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس سرهنگ امید همتی گفت: مشمولان  فارغ التحصیل مقاطع تحصیلی دیپلم و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ندارند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین  ادامه داد: همچنین مشمولان غایب  سنوات قبل در تعیین وضعیت خدمتی خود تعجیل داشته باشند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه مشمولان غائب مجاز به بهره‌مندی از معافیت کفالت برابر قانون نیستند و برابر مفاد قانونی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی برای مشمولان غایب پیش بینی شده است، غایبین برای جلوگیری از اعمال این محدودیت‌ها در تعیین تکلیف خود تعجیل کنند.

این مقام انتظامی استان قزوین اذعان کرد: برابر ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی دفاع از تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان ومال وناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون هستند.

وی با اشاره اینکه در دوره خدمت وظیفه عمومی فرد می‌تواند با پرورش استعدادهای بالقوه خود با مهارت‌های شغلی و زندگی اجتماعی آشنا شده و با بهره‌گیری از تجربیات دوره خدمت و مسئولیت پذیری در ادامه مراحل زندگی به رشد و بالندگی برسد، توصیه کرد: موضوع معافیت جریمه مشمولان غائب منتفی شده است؛ لذا لازم است این افراد هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس وظیفه عمومی استان  قزوین ابراز کرد:  با توجه به اینکه بکارگیری مشمولان غائب به هر صورت برابر قانون منع شده است از کارفرمایان درخواست داریم از بکارگیری مشمولان غائب خود داری کنند.

همتی گفت: لازم است مشمولان غائب متاهل  برای بهره‌مندی از تسهیلات، قبل از اعزام به وظیفه عمومی مراجعه کنند؛ همچنین باید خانواده‌های  مشمولان موضوعات مربوط به خدمت سربازی را از مجاری معتبر و رسانه ملی پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز