خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مرکزی فولاد مبارکه به صورت پایلوت توسط شرکت ایریسا

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۶۷۱

احسان عبداله زاده با اشاره به پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مرکزی اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های تحول دیجیتال فولاد مبارکه به شمار می‌رود که برای هوشمندسازی موتورخانه‌ها طراحی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایریسا، احسان عبداله زاده با اشاره به پروژه هوشمندسازی موتورخانه‌های حرارت مرکزی اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های تحول دیجیتال فولاد مبارکه به شمار می‌رود که برای هوشمندسازی موتورخانه‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: در فولاد مبارکه حدود ۹۰ موتورخانه و هواساز وجود دارد که در حال حاضر هیچ‌گونه سیستم اتوماسیون بر روی آنها نصب نشده و به صورت نفر اپراتور و دوره‌ای تنظیم و دمای دستگاه‌ها روزانه بررسی می‌شود.

مدیر این پروژه در خصوص پیاده سازی این طرح به صورت پایلوت بر یکی از موتورخانه‌ها، هواسازها و پمپ‌ها گفت: به منظور هوشمندسازی یکی از آنها و بررسی طرح و نتیجه آن این پروژه اجرایی شده است و در صورت موفقیت‌آمیز بودن برای سایر موتورخانه‌ها پیاده‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این پروژه، مدیریت انرژی، کم کردن هزینه تعمیرات و نیروی انسانی و افزایش طول عمر تجهیزات است.

عبداله زاده با اشاره به مشخصات فنی پروژه تصریح کرد: در این پروژه از محصول ایریسا اسکادا که یک محصول بومی است و توسط مهندسین و متخصصین کسب و کار اتوماسیون صنعتی شرکت ایریسا ساخته شده، استفاده شده است و همچنین در این پروژه ۵۰ سنسور و ولو کنترلی بر روی خطوط آب و گاز نصب شده و همه این سیگنال‌ها در اتاق کنترل مرکزی بر روی سیستم اسکادا نمایش داده می‌شود و سناریوهای مختلف کنترلی جهت کنترل پمپخانه و موتورخانه و هواساز رختکن e14-15 تعریف شده است.

مدیر این پروژه در خصوص فرایند هوشمندسازی، گفت: با انجام این پروژه در حدود ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز موتورخانه‌ها حاصل شد و در صورت تکمیل فازهای آینده مربوط به کلیه موتورخانه‌ها منجر به صرفه‌جویی ریالی قابل توجهی در زمینه مصرف انرژی در فولاد مبارکه خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز