خبرگزاری کار ایران

تاج: رایگان کردن بلیت‌، فوتبال را بیمار می‌کند/بخشی از بدهی‌های استقلالی‌ها را دادیم

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کرد اگر اتفاق ویژه‌ای در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی باشگاه‌های ایرانی رخ دهد، تبعات منفی برای فوتبال ایران خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج پس از جلسه هیات رییسه سازمان لیگ با اشاره به اینکه سپاهان و تراکتورسازی مشکلاتی را دارند، اظهار کرد: این مشکلات در لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌رود. از نظرامکانات، پول و پشتیبانی رقابت نابرابری با کشورهای عربی داریم و فقط یک ایرانی می‌تواند جلوی این کمبودها بایستد.

وی ادامه داد: تیمی از مسئولان سازمان لیگ به تبریز و اصفهان می‌روند تا اتفاق ویژه‌ای در میزبانی تیم‌های ایرانی رخ ندهد چرا که در صورتی که با اتفاق خاصی این دیدارها همراه باشد، بازتاب بسیار بدی برای فوتبال ایران خواهد داشت.

رییس سازمان لیگ در ادامه به موضوع قیمت واقعی تبلیغات دور زمین اشاره کرد و افزود: قرار است برای آینده سه کارشناس رسمی دادگستری، زمینه رسیدن به قیمت واقعی در مزایده را اعلام کنند چراکه ما موفق نشدیم در مورد رقمی که پارسال قرار بود اسپانسر به ما بدهد، به صورت کامل آن را دریافت کنیم. سال گذشته 40 میلیارد تومان دریافتی داشتیم که به میزان سه سال قبل بوده است و به باشگاه‌ها نیز تمامی صورت‌حساب‌های مالی را خواهیم داد. قرار است با فعالیت این گروه کارشناسی، قیمت واقعی تبلیغات دور زمین مشخص شود تا هیچ کسی قیمت پرت ندهد تا نتواند در ادامه آن را پرداخت کند. در مورد موضوع توپ نیز چنین شرایطی را دنبال خواهیم کرد.

تاج با بیان اینکه در مورد برنامه زمانی اختتامیه، افتتاحیه و جشن برترین‌های لیگ تصمیم‌های لازم اتخاذ شده است، عنوان کرد: در این رابطه زمان‌بند‌ی‌ها مشخص شده و طبق برنامه پیش خواهیم رفت.

وی یکی دیگر از مصوبات جلسه هیات رییسه سازمان لیگ را تشکیل کمیته صدور مجوز ملی برای دسته‌های یک، دو و سه عنوان کرد و گفت: این کمیته شامل آقایان قنبرزاده، عابدینی، ساکت و بهروان می‌شود تا از این پس برای تیم‌های حاضر در این سری نیز مجوز ملی صادر شود.

تاج در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره سیاست جدید فوتبال ایران در رایگان کردن حضور تماشاگران اظهار کرد: ما پیش از این دلیل اینکه چرا تماشاگران به ورزشگاه‌ها نمی‌آیند را نمی‌دانستیم و نیاز داشتیم این موضوع را آزمایش کنیم. پیش از این برخی عنوان می‌کردند دلیل استقبال نکردن مردم از بازی‌های لیگ، قیمت، بد بازی کردن تیم‌ها و... است. اما وقتی که طبقه دوم ورزشگاه‌ها را در چند بازی رایگان کردیم، در همه آن‌ها بیش از 70 هزار نفر تماشاگر به ورزشگاه آمد. بنابراین متوجه شدیم قیمت بلیت‌ها و بلیت‌های الکترونیکی، دو موضوع در استقبال نشدن از بازی‌های لیگ است. البته باید بگویم که این موضوع نوعی یارانه است که فوتبال را بیمارگونه بار می‌آورد.

وی افزود: قرار است با 16 مدیر باشگاه جلسه بگذاریم تا درباره مزایا و معایب این سیاست بحث و تبادل نظر کنیم. یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که در بازی‌های گذشته انجام شده در ورزشگاه آزادی، در طبقه دوم فراتر از ظرفیت موجود تماشاگر حاضر بود. بنابراین ممکن است این مسئله با توجه به مقاومت پایین طبقه دوم ورزشگاه آزادی، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد. بنابراین باید درباره این موضوع نیز تصمیم‌گیری کنیم.

تاج همچنین از پرداخت بخشی از بدهی‌های سازمان لیگ به باشگاه استقلال خبر داد.

رییس سازمان لیگ در پاسخ به اینکه آیا ممکن است دو ورزشگاهی که به تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال اهدا شده است، میزبانی دیدارهای برگزار شده این دو تیم را بر عهده گیرند نیز اظهار کرد: از شهردار تهران تشکر می‌کنیم که این دو ورزشگاه را به تیم‌های استقلال و پرسپولیس اختصاص دادند. برخی کسری‌ها و مشکلات در ارتباط با میزبانی این دو ورزشگاه وجود دارد که اگر برطرف شوند، می‌توانیم میزبانی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در این ورزشگاه‌ها در دیدارهای پیش رویشان به آن‌ها واگذار کنیم.

کد خبر : ۳۴۹۴۴۸