خبرگزاری کار ایران

با پیرمردها می‌خواهند نتیجه بگیرند؛

روشن: هر کس از استقلال می‌رود، می‌خواهد افشاگری کند / بکام و زیدان را هم بیاورند!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۸۴

به جای اینکه بازیکن جوان بیاورند و بسازند و بفروشند، دنبال پیرمردها می‌روند و می‌خواهند نتیجه هم بگیرند. این تیم اصلش باید عوض شود و اصل قضیه باید درست شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است هر کسی در این تیم زحمت می‌کشد به گونه‌ای با او برخورد می‌کنند که دنبال افشاگری است، اما بعد از ۴۰ سال او هنوز از رایکوف، مهاجرانی و حبیبی که مربیانش بوده‌اند به نیکی یاد می‌کند.

گفت‌و‌گوی حسن روشن با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* استقلال بازیکنی مثل تیموریان را از دست داد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
حیف زحمتی که اینها برای این تیم کشیدند. نمی‌دانم چطوری شده که هر کسی برای این تیم زحمت می‌کشد به جای اینکه به او احترام بگذارند اینطوری برخورد می‌کنند. تنها بحثیک یا دو بازیکن نیست و هر کسی برای این استقلال زحمت کشیده همین برخورد را کرده‌اند. در بازی با تراکتورسازی همین امیرحسین صادقی که امروز می‌گویند او را نمی‌خواهند، آقای قلعه‌نویی را نجات داد و یادم نمی‌رود با آن گل اثرگذاری که لحظات‌آخر زد رکورد شکست‌های استقلال و قلعه‌نویی را شکست، اما اینطوری با او رفتار می‌‌کنند. نمی‌دانم چه داستانی پشت این مسائل است، اما حتما داستان‌هایی هست که من نمی‌دانم.

* قلعه‌نویی در مورد خسرو حیدری هم گفته هر کسی اخلاقش با من جور در نمی‌آید، تیم جدیدش را معرفی کند…
مطمئن باشید کسانی که در این تیم زحمت می‌کشند و بزرگ می‌شوند حتما مورد غضب و خطر قرار می‌گیرند و حتما باید فکری به حال خود بکنند.

* چرا باید کسی که برای تیم زحمت می‌کشد، مورد غضب قرار بگیرد؟
فوتبال ما نشان می‌دهد بازیکنان باید تحت‌امر مربی باشند، یعنی باید طبق نظر مربی قرارداد ببندد و با کسانی که مربی می‌گوید قرارداد امضا کنند. برخی‌ها حتی زد و بندهایی دارند که مدام این آدم‌ها سرکار هستند و تیم دارند و این مسائل به وجود می‌آید.

* قلعه‌نویی اعلام کرده نمی‌تواند به بازیکنی که میلیاردی پول می‌گیرد بگوید عزیزم، به نظر شما با این بازیکنان با چه شیوه‌ای باید برخورد کرد؟
حالا چه اشکالی دارد بگوید عزیزم، نکته این است که خود قلعه‌نویی میلیاردی پول‌گرفته و یکی از عوامل میلیاردی‌شدن بازیکنان هم خود قلعه‌نویی است. به نظرم باید طوری برخورد کنند که هر کسی از استقلال تعریف کند، نه اینکه این حرف‌ها را بزند. الان ۴۰ سال است ما فوتبال بازی نمی‌کنیم، اما هنوز از رایکوف، مهاجرانی و حسن حبیبی تعریف می‌کنیم. چه شده هر کسی از استقلال می‌رود، می‌خواهد افشاگری کند. حالا بماند که وقت افشاگری چه اتفاقی می‌افتد.

* حضور عنایتی را در استقلال چطور می‌بینید؟
در یک مصاحبه‌ای از عنایتی خواندم که خط و نشان کشیده بود برای نظری‌جویباری و استقلال که اگر مرا نمی‌خواستید چرا مطرح کردید. عنایتی برای استقلال زحمت کشیده، اما حالا من آشنا دارم و صحبت کنیم بکام و زیدان هم بیایند. به جای اینکه بازیکن جوان بیاورند و بسازند و بفروشند، دنبال پیرمردها می‌روند و می‌خواهند نتیجه هم بگیرند. این تیم اصلش باید عوض شود و اصل قضیه باید درست شود.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

باشگاه‌های بزرگ باید بازیکن بسازند و بفروشند. من بکن‌باوئر را مثال می‌زنم که علی دایی را ۸۰۰ هزار مارک خرید و ۳ میلیون مارک فروخت و درآمدزایی کرد، ضمن اینکه باشگاهش را بین ایرانی‌‌ها مطرح کرد و محبوبیت خاصی نزد ایرانی‌ها به دست آورد. دایی را از باشگاه دیگر ۳ میلیون مارک نمی‌خریدند، اما از بایرن خریدند. با این بی‌پولی دولت و وزارت‌ورزش فوتبال به سمت خوبی می‌رود و جوان‌‌ها وارد چرخه فوتبال می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز