خبرگزاری کار ایران

حضور کفاشیان ظلم به فوتبالی‌هاست؛

مصطفوی: کریمی و مجیدی نباید بدون‌کلاس‌ به تیم ملی بروند / سر وینگادا و کی‌روش به هم وصل است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۲۹

وینگادا اثرات خودش را در این مملکت قبل از اینکه به تیم ملی امید بیاید گذاشته و امتحان خودش را در پرسپولیس پس داده است چطور می‌شود که یک آدم غیرموفق سرمربی تیم ملی امید ما می‌شود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران معتقد است که تیم‌های ملی ما در تمام رده‌ها نتیجه نگرفته‌اند و در مورد عملکرد فدراسیون کفاشیان مردم باید قضاوت کنند، اما حضور آدم‌های غیرفوتبالی در رأس فدراسیون فوتبال ظلم به افراد فوتبالی است که امروز بیکار هستند و در منزل نشسته‌اند.

گفتگوی داریوش مصطفوی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* کفاشیان مدعی شده بهتر از او برای ریاست فدراسیون‌فوتبال وجود ندارد. در این رابطه چه نظری دارید؟
شما به نتایج تیم‌های ملی در رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان نگاه کنید و متوجه می‌شود در تمام رده‌ها شکست خورده‌ایم و نتیجه نگرفته‌ایم، پس در این رابطه و عملکرد فدراسیون کفاشیان، قضاوت را به افکار عمومی بسپاریم. کفاشیان فوتبالی نیست و فوتبال را لمس نکرده و با این رشته آشنا نیست و در جایی‌که فوتبالی‌ها بیکار هستند و در خانه نشسته‌اند حضور او و افراد غیرفوتبالی ظلم به فوتبالی‌هاست.

* چرا کفاشیان اینقدر از عملکرد خودش راضی است؟
از خودش بپرسید، من نظراتم را گفتم. ما اصلا نتایج درخشانی نداشته‌ایم و نتایج فوتبال ما تاریک و کسل‌کننده بوده است. اینکه علی کریمی و فرهاد مجیدی را به این شکل به تیم ملی تزریق کنند هم جای بحثدارد، چون اول باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و بعد اینها بیایند. باید دوره کلاس‌مربیگری را بگذرانند و بعد اضافه شوند. این یک بدعت در فوتبال ایران است و امیدوارم با این بدعت ضربه روحی به سایر مربیان وارد نشود. اول باید کانون‌مربیان آنها را تایید کند و اسم‌شان در کانون‌مربیان ثبت شود و بعد وارد کار شوند. اینها بازیکنان محبوبی بوده‌‌اند، اما نمی‌شود بدون کلاس‌مربیگری بزرگ‌ترین تیم مملکت را در اختیار بگیرند.

* کفاشیان اعلام کرده آرزو دارم مجمع من را برکنار کند. این حرف رئیس فدراسیون را چطور تحلیل می‌کنید؟
این حرف یک هشدار به مجمع است که هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. جنبه مثبت آن یعنی اینکه مجتمع کاری کند که او برود و یک آدم فوتبالی بیاید و جنبه منفی آن می‌گوید مجمع به هوش باشد که دارند او را برکنار می‌کنند و اعضای مجمع مراقب باشند، اما مجمع همیشه کار خودش را می‌کند و تصمیم به برکناری یا ابقا وظیفه مجمع است.

*وینگادا در تیم ملی امید نتیجه نگرفت و کفاشیان از او حمایت کرد و همچنان وینگادا در تیم ملی امید است. چرا چنین اتفاقاتی در فوتبال ما رخ می‌دهد؟
وینگادا اثرات خودش را در این مملکت قبل از اینکه به تیم ملی امید بیاید گذاشته و امتحان خودش را در پرسپولیس پس داده است چطور می‌شود یک آدم ناموفق سرمربی تیم ملی امید ما می‌شود و با توجه به ناکامی در اینچئون باز هم به کارش ادامه می‌دهد؟ این مساله نشان می‌دهد که سر وینگادا از پرتغال به سر کی‌روش وصل است. کی‌روش با آدم‌هایی که در رادیو، تلویزیون و مطبوعات دارد این کارها را انجام می‌دهد، پس مثلثکی‌روش، وینگادا و فدراسیون‌فوتبال کار خودشان را می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز