خبرگزاری کار ایران

با آقایان جلسه می‌گذاریم، نه آقازاده‌ها؛

عابدینی: کفاشیان به ده‌ها دلیل باید برود / خواهش می‌کنیم دادکان برگردد / صفایی‌فراهانی نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۸۵

بحثپرسپولیس برای من همیشه مطرح بوده و بار اول نیست که این مسائل مطرح می‌شود. این تفکر مردم است و مردم فکر می‌کنند اگر من بیایم در پرسپولیس اتفاقات زیادی خواهد افتاد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم جدی گرفته تا علی کفاشیان را برکنار کرده و افراد کارآمد را به جای او بگذارد تا سکان هدایت فوتبال ایران را به دست بگیرد و بتواند عملکرد بهتری در این مجموعه داشته باشد و به مجمع و مردم هم پاسخگو باشد.

گفتگوی امیر عابدینی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* گویا تصمیم جدی برای برکناری کفاشیان از گرفته‌اید. چرا دنبال برکناری کفاشیان هستید؟
به ده‌ها دلیل، عدم سازماندهی و نتیجه‌گیری در تیم‌های ملی، عدم برنامه‌ریزی مناسب در تیم‌های ملی؛ اینکه چطور و با چه معیاری کی‌روش برمی‌گردد و قراردادش تمدید می‌شود یا معیار انتخاب وینگادا چه بوده؟! مساله دیگر عدم شفاف‌سازی در هزینه و درآمدهای فدراسیون فوتبال، فروختن تیم لیگ ۲ به شهرستان‌ها، عدم پاسخگویی مناسب آقایان به مردم و عدم اطلاع‌رسانی به مجمع و مسائل دیگر از دلایل بنده است.

* کفاشیان اعلام کرده از کار وینگادا راضی است و او را حفظ خواهد کرد در این رابطه چه نظری دارید؟
چه کسی باید راضی باشد؟ فوتبال مال من و کفاشیان نیست و مال مردم است. عملکرد وینگادا نشان می‌دهد که مردم راضی نیستند. اگر سازمان لیگ را از چرخه فدراسیون خارج کنیم فدراسیون فوتبال در کدام بخش موفق بوده است.

* گویا شرایط برای سازمان لیگ هم چندان جالب نیست؟
برای سازمان‌لیگ شایعه درست می‌کنند که اسپانسر پول نداده، اما تا الان ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان پول داده‌اند. ما بر اساس فیفادی برنامه‌ریزی کردیم و مسابقات به طور منظم و مرتب برگزار می‌شود و اینجا اشکال خاصی وجود ندارد، اما آن طرف ماجرا یعنی در فدراسیون‌فوتبال که ایرادات زیادی وجود دارد به آن پرداخته نمی‌شود. همین مساله کمیسیون اصل ۹۰ ایرادهایی گرفته که باید به آن بپردازیم. اعضای مجمع، وزارت‌ورزش، هیات‌ها و مردم از فدراسیون فوتبال ناراضی‌اند و باید جوابگو باشند.

* البته در بحثتیم ملی امید نارضایتی مردم بیشتر هم شد؟
روی نیمکت تیم‌های ملی کسانی می‌نشینند که آدم نمی‌داند از کجا می‌آیند و اتفاقاتی می‌افتد که شرمندگی‌ دارد و فرهنگ‌ایرانی را زیر سوال می‌برند، مثل همین اتفاقی که در اینچئون افتاد. متاسفانه جوی که عادل فردوسی‌پور درست کرد و از کی‌روش حمایت کرد باعثشد بعد از باخت مقابل آرژانتین مردم ما به خیابان‌ها بریزند و آنجایی که دست‌مان را رو کردیم، از بوسنی بی انگیزه ۳ گل خوردیم. ما در جام‌جهانی تنها یک امتیاز گرفتیم که اصلا کارنامه خوبی نبود.

* فکر کنید کفاشیان را کنار گذاشتید. آیا برای جایگزینی آلترناتیو خاصی را در نظر دارید؟
ما الان بحثآلترناتیو را نداریم، اما وقتی ببینند فضای‌مناسب در مجمع است و می‌خواهند مدیریت مطلوب بر فدراسیون‌فوتبال ما حاکم باشد، قطعا آدم‌های کار آمد می‌آیند. ما می‌رویم از آدم‌های کارآمد خواهش می‌کنیم که بیایند. از دادگان خواهش می‌کنیم یا از وزارت‌ورزش خواهش می‌کنیم سجادی را آزاد کند تا در فدراسیون‌فوتبال خدمت کند یا قریب و قره‌خانلو را می‌آوریم.

* دنبال صفایی فراهانی نمی‌روید؟
بعید است که وی بیاید.

* خود شما قصد ندارید رئیس فدراسیون فوتبال شوید؟
من کاندیدا نخواهم شد، چون کار باشگاهداری می‌کنم.

* شایعه حضور شما در پرسپولیس به عنوان مدیرعامل به گوش می‌رسید. واقعا به پرسپولیس نزدیک شده‌اید؟
بحثپرسپولیس برای من همیشه مطرح بوده و بار اول نیست که این مسائل مطرح می‌شود. این تفکر مردم است و مردم فکر می‌کنند اگر من بیایم در پرسپولیس اتفاقات زیادی خواهد افتاد.

*البته حمیدرضا سیاسی اعلام کرده شما قطعا مدیرعامل پرسپولیس نخواهید شد؟
حتما سیاسی بهتر می‌داند، چون رئیس هیات مدیره است.

* یکی از روزنامه‌ها تیتر زده بود برای حضور در پرسپولیس با یکی از آقازاده‌ها جلسه داشتید. این خبر صحت دارد؟
من با هیچ آقازاده‌ای جلسه نداشته‌ام. سن و سال ما اجازه می‌دهد که با خود آقایان جلسه داشته باشیم نه با آقازاده‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز