خبرگزاری کار ایران

نباید دنبال صعود از گروه‌ باشیم؛

کریمی: کی‌روش هم مثل برانکو به ایران برنمی‌گردد / صعود نکردیم سرشکسته نشویم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۰۸

اگر حضور شایسته در جام‌جهانی داشته باشیم برای ما کفایت می‌کند پس بار مسئولیت را از روی دوش بچه‌ها برداریم. صعود ما به جام جهانی برای فوتبال ما توفیق بود.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که نباید از تیم ملی توقع و انتظار بی‌جایی در جام جهانی داشته باشیم چراکه همین صعود تیم ملی به جام جهانی برای فوتبال ما توفیق است و کفایت می‌کند و دنبال صعود از گروه‌ در این تورنمنت نباشیم چراکه فوتبال ما چندان پیشرفتی نداشته است.

گفت‌وگوی فیروز کریمی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید.

*در مورد بازی ایران و نیجریه در جام جهانی چه صحبتی دارید؟
بازی حساسی است و تعیین‌کننده‌ترین بازی ما در جام‌جهانی است. ما اردوهای مناسبی داشتیم و اگر نیت این است که کار مثبتی در جام جهانی انجام دهیم باید مقابل نیجریه نتیجه بگیریم چون تکلیف ما در جام‌جهانی در همین بازی با نیجریه معلوم می‌شود و امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم.

از نیجریه چقدر شناخت دارید؟
بازی آخر آنها را دیدم. خط حمله نیجریه فوق‌العاده خوب، سرعتی و قدرتی است، اما خط دفاع آنها آسب پذیر و فوق‌العاده کم تجربه است. ممکن است در خط دفاع آنها بازیکن باتجربه هم باشد، اما خیلی ناهماهنگ هستند همانطور خط دفاع اسپانیا هم باتجربه بود، اما ناهماهنگ بودند و ۵ گل از هلند خوردند.

مقابل نیجریه با چه شیوه ای باید بازی کنیم تا نتیجه بگیریم؟
اگر مثل دیدارهای گذشته‌ دفاع مطلق کنیم صدمه خواهیم دید. باید از اول با شرایط کسب امتیاز کامل به زمین برویم چون اگر دفاع کنیم خط حمله آنها بسیار خوب است و مشکل‌ساز می‌شوند.

چطور می‌توان برای این بازی استرس را از بازیکنان دور کرد؟
استرس را باید کسانی از تیم دور کنند که تجربه‌اش را دارند کی‌روش گفته بود از نظر روحی روی بچه‌ها کار کرده‌ایم، اما کسی که فارسی بلد نیست نمی‌تواند از نظر روحی با بچه‌ها کار کند. در کادر فنی تیم ملی مارکار آقاجانیان هست و می‌تواند از نظر روحی بچه‌ها را آماده کند.

از تیم ملی انتظار صعود از گروهش را دارید؟
به هیچ‌وجه چنین انتظاری ندارم. اگر حضور شایسته در جام‌جهانی داشته باشیم برای ما کفایت می کند پس بار مسئولیت را از روی دوش بچه ها برداریم. صعود ما به جام جهانی برای فوتبال ما توفیق بود و حضور مناسب در جام جهانی برای فوتبال ما کفایت می کند.

اما مردم خیلی امیدوارند که تیم ملی از این گروه صعود کند؟
امیدواری مردم بی‌جهت، بی‌دلیل و غیرمنطقی است و چون ما ایرانی هستیم و روی تیم ملی کشورمان تعصب داریم این انتظار را دارند، اما در همین گروه برزیل را اضافه کنید و یک تورنمنت ۵ جانبه کشتی بگذارید، آیا یک برزیلی توقع و انتظار دارد تیمش ایران را در کشتی ببرد؟ نیجریه و آرژانتین هم توقع ندارند در کشتی ما را ببرند. وقتی می‌گویم ما نمی‌توانیم از این گروه صعود کنیم دلیل آن ضعف ما نیست، بلکه به خاطر پیشرفت کند ماست و قبول کنیم با تیم‌های بزرگ دنیا اختلاف سطح داریم و به نظرم اگر در جام‌جهانی فوتبال مناسبی انجام دهیم به لحاظ فنی کفایت می‌کند.

و اگر از این گروه صعود کنیم شما چه حالی خواهید داشت؟
هیچ کسی در ایران نیست که از صعود تیم ما خوشحال نشود و این صعود یک نشاط به کل جامعه می‌دهد و یک سودی هم دارد که منافع آن متوجه فوتبال می‌شود، پس هم به لحاظ روحی و هم مالی شرایط بهتری خواهیم داشت، اما این صعود نیاز به یکسری فاکتورها دارد. نباید انتظار کامل از صعود ایران داشته باشیم. اگر صعود کنیم خدا را شکر و خوشحال‌کننده است، اما اگر صعود نکردیم سرشکسته نشویم.

برانکو پس از جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان به ایران نیامد فکر می کنید کی‌روش به ایران برمی گردد؟
فکر می‌کنم او هم برنگردد. حاصل تلاش او در همین چند بازی جام‌جهانی است و اگر نتواند نتیجه بگیرد کارش سخت می‌شود. خودش هم گفته بود اگر نتیجه نگیرد کار برایش سخت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز