خبرگزاری کار ایران

هیچ‌‌کس جرات ندارد با تیم ملّی همکاری نکند؛

مصطفوی: اردوی آفریقای‌جنوبی هزینه‌ای بیهوده‌‌ بود / روحیه ملی‌پوشان متزلزل شد!

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۷۶

آرزو دارم تیم ملی ما در برزیل به مرحله دوم صعود کند اما این تیم با تیم ملی ۹۸ و حتی ۲۰۰۶ ما از نظر روحیه‌، بازیکن و تاکتیک‌پذیری خیلی فرق می‌کند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال معتقد است برنامه‌ریزی غلط سازمان لیگ و کنفدراسیون فوتبال آسیا باعثشده تا دچار درگیری باشگاه‌ها و تیم ملّی شویم، ضمن اینکه فدارسیون فوتبال در این موضوع قاطع عمل نکرده با برخی از مدیران و مربیان مقابل ملی‌بایستند.

گفتگوی داریوش مصطفوی با خبرنگار ایلنا را در ادامه می‌خوانید:

در دعوای تیم ملی و باشگاه‌ها حق با چه کسی است؟

حق با ملت است؛ حق با ایران است و نماینده مردم ایران فدراسیون فوتبال است، اما قاطع عمل نکردن فدراسیون و برنامه‌های غلط سازمان لیگ و AFC این حربه را به دست مدیران و مربیان باشگاهی داده تا نقطه‌نظراتی که گاهی اوقات هم درست می‌گویند، اما جایش اینجا نیست را بگویند و جلوی فدراسیون فوتبال بایستند و به تیم ملی بازیکن ندهد.

کی‌روش درچه شرایطی تیم ملی را به اردو برد؟

در شرایطی که ۴ باشگاه ما درگیر مسابقات آسیایی هستند و هنوز چند روز نیست که لیگ تمام شده است.

بازیکنان با این شرایط ضربه نمی‌خورند؟

بازیکن از اردو نفرت دارد و دوست ندارد بعد از چند ماه که درگیر لیگ بوده به اردو برود و این مساله به بازیکن ضربه می‌زند. وقتی بازیکن ضربه بخورد، تیم ملی ضرر می‌کند، یعنی مردم و ممکلت ضرر می‌کند. یک‌سری برنامه‌های غلط باعثشده مدیران و سرمربیان یکسری حرف‌های غیرقانونی بزنند که البته از نظر حقیقت قانونی است. باید مشخص شود کدام مدیرعامل و سرمربی با تیم ملی همکاری نمی‌کند. هیچ‌کس چنین جرأتی ندارد که با تیم ملی همکاری نکند، اما برنامه‌های غلط سازمان لیگ و AFC در سال جام‌جهانی باعثشده سرمربی تیم ملی ما نتواند اردوی خودش را به خوبی تشکیل دهد و با ۱۱-۱۲ بازیکن به اردوی آفریقای‌جنوبی برود.

این اردو به تیم ملی کمک می‌کند؟

مسلماً این اردو نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند. یک هزینه بیهوده‌ای برگردن فدراسیون فوتبال ما می‌گذارد، فدراسیونی که مشکل مالی دارد و چنین اردویی به تیم ملی ما کمک نمی‌کند. کی‌روش درک می‌کند که این اردو مشکلی را حل نمی‌کند، اما فکر می‌کند با این ۱۱ نفر می‌تواند فوتبال ما را به جلو ببرد.

تیم ملی ما می‌تواند در برزیل نتیجه بگیرد؟

با من صحبت از نتیجه گرفتن نکنید و به من بگویید تیم ملی می‌تواند در برزیل خوب بازی کند یا نه؛ اگر منظور شما از نتیجه گرفتن این است که از گروه‌مان صعود می‌کنیم یا نه که باید بگویم نمی‌توانیم صعود کنیم، ضمن اینکه برگزاری اردوی آفریقای‌جنوبی با ۱۱ نفر روحیه بازیکنان را متزلزل می‌کند و باعثتخریب تیم ملی و فدراسیون فوتبال و مردم می‌شود که این مساله به نفع فوتبال ممکلت ما نیست.

اما بعضی‌ها انتظار صعود تیم ملی از گروهش را دارند…

به هر حال نظرات متفاوت است. ما می‌توانیم تفاوت نظر داشته باشیم چراکه فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، اما چند تا پازل‌هایی که من می‌بینم و آنها را کنار هم می‌گذارم، تیم ملی نمی‌تواند موفق شود. آرزو دارم تیم ملی ما در برزیل به مرحله دوم صعود کند اما این تیم با تیم ملی ۹۸ و حتی ۲۰۰۶ ما از نظر روحیه‌، بازیکن و تاکتیک‌پذیری خیلی فرق می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز