خبرگزاری کار ایران

ورزش ایران کار سختی در اینچئون دارد؛

سجادی: کی روش برای تمدید قرارداد اعلام آمادگی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۳۳۲

باید در اینچئون بین ۲۰ تا ۲۳ مدال طلا به دست آوریم. از این رو کار بسیار سختی در بازی های آسیایی سال آینده در پیش داریم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در دوره قبل بازی های آسیایی در گوانگ ژو ۲۰ طلا گرفتیم و به همین دلیل باید در اینچئون بین ۲۰ تا ۲۳ مدال طلا به دست آوریم. از این رو کار بسیار سختی در بازی های آسیایی سال آینده در پیش داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله سجادی که در نخستین برنامه گفتگوی ویژه خبری ورزشی جام جم در سال ۹۳ حضور یافته بود، درباره موضوعات کلان ورزش کشور از جمله مسائل تیم ملی و فوتبال ایران نظرات خود را بیان کرد.

سجادی ابتدا در خصوص ستاد هماهنگی و آماده سازی تیم ملی فوتبال جهت حضور درجام جهانی خاطر نشان کرد: به منظور پشتیبانی و حمایت از برنامه های تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی ۲۰۱۴ ستادی تشکیل شده است. این ستاد، متشکل از نمایندگان: وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان گردشگری، صدا و سیما، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان که کار خود را از دو ماه قبل و یک هفته در میان به صورت منظم آغاز کرده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای افزود: حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است و چون این کار یک برنامه ملی است، یک سازمان نمی تواند به تنهایی این مساله را مدیریت کند. به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان به این فکر افتاد هر نهادی که به نحوی می تواند به تیم ملی کمک کند در ستاد حمایت از تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در موضوع فنی، فدراسیون فوتبال یک هفته در میان گزارش کامل پیشرفت های کار را در جلسه ستاد مطرح می کند. البته این ستاد هیچ دخالتی در امور فنی تیم ملی ندارد و فقط بخش نظارت آن را برعهده دارد.

سجادی در مورد سایر فعالیت های این ستاد اظهار داشت: در این ستاد چند کمیته داریم که از جمله آنها کمیته فرهنگی و هنری است که زیر نظر سازمان گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می کند. این کمیته در برزیل در روزی که به نام ایران نامگذاری خواهد شد، یک نمایشگاه فرهنگی و هنری برپا خواهد کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به موضوع قرارداد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اشاره کرد و گفت: کی روش تا پایان جام جهانی با تیم ملی قرارداد دارد. در جلسه ای که با وی برگزار کردیم، او برای تمدید قرارداد تا پایان جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین در خصوص اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی یاد آور شد: از روز ۷ فروردین، ۳ هفته پایانی لیگ برتر برگزار می شود و بعد از آن بلافاصله تیم ملی برای برپایی اردویی سه هفته ای در آفریقای جنوبی عازم این کشور خواهد شد.

حضور لژیونرها در این اردو موضوع دیگری بود که سجادی در مورد آن تصریح کرد: این موضوع بستگی به باشگاه های طرف قرارداد بازیکنان دارد که این اجازه را به بازیکنان بدهند یا نه. البته فدراسیون فوتبال صحبت هایی را در این خصوص با باشگاه های لژیونرهای کشورمان انجام داده است که امیدواریم این مساله حل و فصل شود. اما در اردوی ۲۷ روزه اروپا، بازی های باشگاهی تمام شده و قطعا همه بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار خواهند گرفت. اردوی پایانی تیم ملی هم در برزیل برگزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش به مسائل مالی تیم ملی در این اردوها و همچنین جام جهانی اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی حمایت کاملی انجام داده و فدراسیون فوتبال هم اسپانسرهای خوبی جذب کرده است. در دیداری هم که وزیر ورزش و جوانان با رئیس جمهور داشت، دکتر روحانی قول مساعدت و پشتیبانی از تیم ملی را داد. بنابراین خیالمان در مورد مسائل مالی راحت است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

سجادی در مورد انتظارات مردم، مسئولان و رسانه ها از تیم ملی فوتبال در جام جهانی اظهار داشت: مهمترین دغدغه ما در جام جهانی این است که در مورد این تیم بزرگ نمایی نشود و مردم و رسانه ها انتظارات بالا از تیم ملی نداشته باشند. نباید انتظار داشت که ما آرژانتین را شکست دهیم و از گروه خود صعود کنیم. باید واقعیات فوتبال را قبول کنیم، اما باید این را هم بپذیریم که تیم ملی باید خوب بازی کند و تمام داشته های خود را در زمین به اجرا بگذارد.

وی ادامه داد: همه ما از شور و نشاط و خوشحالی مردم بابت صعود تیم ملی به جام جهانی، لذت می بریم. از این رو ستاد ویژه ای برای تیم ملی تدارک دیده ایم که بعد از اردوی اروپا و قبل از اردوی برزیل، در یک مراسم با شکوه از تیم ملی تجلیل شود و آنها را بدرقه کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان همچنین در خصوص موضوع بلیت های مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: بلیت بازی های ایران ۱۲ هزار قطعه است که تاکنون ۶ هزار بلیت توسط ایرانیان خریداری شده است. الان هم سایت خرید بلیت بازی ها باز شده و ایرانیان در سراسر جهان می توانند بلیت مسابقات ایران را خریداری کنند. البته بلیت بازی ایران با آرژانتین تمام شده است.

سجادی در ادامه به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی خاطر نشان کرد: از ۴ ماه قبل با تمامی فدراسیون ها و کادر ورزشی جلسات مختلفی برگزار کرده ایم. ما در اینچئون کار دشوارتری نسبت به گوانگ ژو داریم. چرا که ما در آنجا ۲۰ مدال طلا کسب کردیم و باید در اینچئون بین ۲۳ تا ۲۵ مدال طلا بیاوریم که کار بسیار سختی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان در خصوص برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی گفت: در ۴ ماه گذشته، انتخابات ۱۷ فدراسیون را برگزار کردیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. باید این خبر را بدهم که انتخابات ۳ فدراسیون هم اوایل امسال انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز