خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه‌های موزه ملی ایران را در خانه ببینید

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۴۲۳

رئیس کل موزه ملی ایران از راه‌اندازی اپلیکیشن بازدید مجازی نمایشگاه‌های موقت این موزه خبر داد.

به گزارش ایلنا، جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) عنوان کرد:  پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کوید ۱۹ (کرونا) و ضرورت حضور مردم در خانه‌ها، سبب شد تا نمایشگاه‌های موقت موزه‌ها نیز از معرض دید عموم دور بمانند. در ادامه پویش # موزه_‌ها رادر _ خانه _ببینید  موزه ملی ایران نیز با تولید تور مجازی موفق شد تا مجموعه نمایشگاه‌های موقت خود را در خانه‌ها به نمایش بگذارد. 

رئیس کل موزه ملی ایران ادامه داد: استفاده از امکانات و ابزارهای فضای مجازی، موزه‌ها را قادر می‌سازد تا ارتباط خود را با مخاطبین حفظ کرده و با توجه بیشتر به نظرات و درخواست‌های آنها، در آینده بتوانند برنامه‌ریزی بهتری را در معرفی آثار صورت دهند.

جبرئیل نوکنده خاطرنشان ساخت: موزه‌ها مهمترین نهادهای فرهنگی هر جامعه‌ای هستند که می‌توانند در مواقع بحران با نمایش رفتارهای مناسب و اقدامات مسئولانه کارکردهای دیگر خود را به عنوان ارکان فرهنگی، جامه عمل بپوشاند.

اپلیکیشن آراوین با نشانی http://jahanaco.com/spage/arawinapp برای علاقمندان قابل دسترس بوده  و در دو بخش مجزا برای بازدیدهای حضوری و غیرحضوری طراحی شده است. قسمتی مجزا نیز برای کودکان و نوجوانان با قابلیت سرگرمی و نقاشی و... در نظر گرفته شده است .

کاربران از طریق این اپلیکیشن می‌توانند از نمایشگاه‌های موقت موزه ملی ایران در قالب‌های مختلف ازجمله عکس، فیلم همراه با حضور کارشناسان، متن، تصاویر ۳۶۰درجه، مدل‌های سه بعدی با فناوری واقعیت مجازی و افزوده و ...بازدید نمایند. همچنین مخاطبین پس از دریافت اطلاعات می‌توانند در چالش‌ها و مسابقات مختلف شرکت کرده و آموخته‌های خود را محک زده و امتیاز کسب کنند.

در فاز نخست این اپلیکیشن، نمایشگاه موقت «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» قابل بازدید شده و نمایشگاه‌های «منتخب هفدهمین گردهمایی سالیانه باستان‌شناسی کشور» و «انسان و دریا: مروری بر هزاران سال ارتباط انسان و دریا در ایران» به صورت مرحله‌ای و هفته به هفته جهت بازدید در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

"نمایشگاه" میراث باستان‌شناسی اسپانیا" شامل ۳۰۰ اثر ارزشمند با قدمت ۳۵۰ هزار سال تا دوران معاصر فرهنگ و هنر اسپانیا را روایت می‌کند. این آثار در سه گالری به نمایش درآمده‌اند: گالری اول مشتمل بر آثاری از دوران پارینه‌سنگی تا پایان دوره مفرغ است و قدیمی‌ترین اثر آن ۳۵۰۰۰۰ هزار سال قدمت دارد، گالری دوم آثار دوره‌های آهن، فنیقی، ایبری، رومی، اسلامی، مسیحیت، قرون وسطی و گالری سوم دوره مدرن و معاصر را دربرگرفته است.

این نمایشگاه در ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ با حضور مقامات بلند پایه دوکشور در موزه ملی ایران گشایش یافت و تا ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. موزه ملی ایران امیدوار است با عبور از بحران کرونا و بازگشایی موزه‌ها شاهد حضور مجدد بازدیدکنندگان در این نمایشگاه باشد.

 راهنمای استفاده از بازدید مجازی:

ابتدا برنامه آراوین را از طریق پیوند اعلام شده در بالا از کافه بازار بارگیری(دانلود) و نصب نمایید.

پس از ورود به برنامه، حساب کاربری خود را تعریف و فعال نمایید.

اینک محل بازدید دلخواه خود را انتخاب و سپس وارد بخش بازدید مجازی شوید.

لازم به ذکر است که فعلا نسخه اندروید اپلیکیشن آراوین در دسترس بوده و نسخه IOS آن در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز