خبرگزاری کار ایران

در مراسم نهمین جشنواره فرهنگی کارگر ایرانی مطرح شد:

تلاش کارگر برای کسب رزق حلال برابر با جهاد است /75 درصد هنرمندان صنایع‌دستی خانم‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۶۳

نهمین جشنواره فرهنگی و هنری کارگر ایرانی همزمان با هفته‌کارگر امروز دهم اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای شفق به‌منظور تکریم و تجلیل از کارگران هنرمند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با اشاره به رفتار پیامبر(ص)گفت: پیامبر(ص) تنها فرد و تنها قشری را که به‌عنوان الگو بر دستانش متواضعانه بوسه زد، کارگر بود. این در حالی است که پیامبر(ص) اصحاب مختلفی داشت.

او ادامه داد: این‌ باید الگوی سبک زندگی ما در جامعه باشد. در عین حال گفته شده تا عرق کارگر خشک نشده باید حق حقوق او پرداخت شود. پیامبر(ص) تاکید کردند که کارگری که برای رزق و روزی حلال خانواده خود تلاش می‌کند با جهاد در راه خدا مقایسه می‌شود و این جایگاه بزرگی است.

اوحدی تصریح کرد: در آموزه‌های ملی اجتماعی کار و تلاش جایگاه خاصی دارد کار ریشه‌اش در فترت انسان است هرجاکه درباره کار و کارگر صحبت کنیم برای او جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد هر چند که مقام معلم و مهندس با احترام ذکر می‌شود اما با تواضع اعلام می‌کند که کارگر جایگاهی دارد که حتی وزیر کشور نیز با تواضع سر تعظیم جلوی او فرود می‌آورد حال آن‌که اگر از کارگر که آثار هنری هم خلق می‌کند نام به میان بیاوریم بسیار ارزشمند است .

او در ادامه گفت: از پیامبر(ص) پرسیدند که در دوران رسالت خود درباره همه چیز صحبت کردید اما به نظر شما شایسته‌ترین انسان روی زمین و عالم در پیشگاه حق کیست؟ ایشان جواب دادند: محبوب‌ترین و شایسته‌ترین و برگزیده‌ترین فرد کسی است که مفیدترین فرد نزد مردم است.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه حدود 10 سال است رهبر انقلاب سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند، متذکر شد: امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده و در این میان جوهر تولید که همان قشر کارگر هستند مد نظر قرار گرفته است. امسال سال بها دادن و تجلیل از کارگر است که عامل اصلی تولید به حساب می‌آید. همچنین ما بدون بها دادن به جامعه کارگری به توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کنیم.

اوحدی با اشاره به وقوع سیل گفت: این واقعه بسیاری از استان‌ها را درگیر کرده و همین الان نیز بیش از 150 هزار نفر از اعراب غیور خوزستان در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند اما دل‌شان گرم است و امید دارند چراکه مردم ایران حماسه‌آفرین هستند. به اعتقاد من سیل‌زدگان در زمانی بدتر از خلاء اسارت قرار دارند اما همچنان امیدوارند.

او همچنین از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان با همکاری 12 دستگاه فرهنگی خبر داد و افزود: مجموعه بسیج در 42 اردوگاه جنوب کشور 52 مهد کودک راه‌اندازی کرده تا خانواده‌ها در آسایش باشند.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه از برگزاری بزرگترین حراج کشور برای کمک به سیل‌زدگان خبرداد و تصریح کرد: 28 اردیبهشت‌ماه بزرگترین حراج کشور در پردیس ملت برگزار خواهد شد.

اوحدی همچنین با اشاره به برگزاری مراسمی در مرکز همایش‌های صداوسیما که با حضور 300 تا 400 نفر از معلمان، خیران و تولید کنندگان همراه بود، گفت: در این مجلس که برای بیش از 124 مدرسه جنوب کشور که تخریب شده‌اند پول جمع می‌کردیم حدود 210 میلیارد تومان ظرف دو ساعت پول جمع شد. این نشان از همدلی مردم دارد.

این مراسم با صحبت‌های علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه یافت.

او با تبریک روز جهانی کارگر گفت: کارگر هنرمند موضوع جالبی است که برای امروز نامگذاری شده است. کارگر مظهر تولید و تلاش است و هنرمند زیبایی را منتقل می‌کند. کنار هم قرار گرفتن این دو واژه اوج خوبی هاست.

مونسان در ادامه افزود: در سازمان میراث‌فرهنگی بخش صنایع دستی مظهر کارگر هنرمند است و با صنعتگرانی روبرو هستیم که تولید می‌کنند و کار آنها جنبه اقتصادی دارد و این امر در حال توسعه است. می‌توانم بگویم بیش 75 درصد از کارگران هنرمند صنایع دستی خانم‌ها هستند و حدود سه میلیون خانوار معیشت‌شان از این راه تامین می‌شود.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های کارگران ایثارگر و شهدا تقدیر به عمل آمد. همچنین منتخبان نهمین جشنواره فرهنگی و هنری کارگر ایرانی معرفی شدند.

در این راستا محمد جدی (کتابت سوره انعام)، ولی بختیاری (در بخش ادبی)، سونیا اهرابی اصلی (شیشه)، اعظم پاشازاده (پت‌دوزی)، اصغر مرزبان (خوشنویسی) داود برج‌لو(عکاسی)، سید شهناز باقرنژاد (گلیم‌بافی)، طاهره بیات جمع (تراش روی فلز) مرجان اشراقی سامانی، سعید علیزاده(شعر) فاطمه برزگر آبگینه ، هانیه سادات اسماعیلی (نقاشی) مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز