خبرگزاری کار ایران

از غیبت وزیر ارشاد تا ارسال هدیه برای فخرالدینی/آنچه در کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» گذشت

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۰۶۶

در حالی که قرار بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی باشد به دلیل حضور او در سیستان و بلوچستان این اتفاق رخ نداد و معاونت امور هنری از طرف وزیر، هدیه‌ای به فخرالدینی داد.

به گزارش ایلنا، کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» طی دو شب، 11 و 12 مرداد روی صحنه رفت. کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی در حالی در تالار وحدت اجرا شد که حسین علیزاده، لوریس چکناواریان، شهرداد روحانی، علی مرادخانی و سیدمجتبی حسینی در این دو شب مهمانان ویژه آن بودند و به تماشایش نشستند. 

در ابتدای این برنامه و هنگامی که فرهاد فخرالدینی روی صحنه آمد، همه حاضران در تالار وحدت به احترام این هنرمند قدیمی و توانمند به صورت ایستاده به تشویق او پرداختند و سپس «سوئیت ساوالان» به عنوان اولین اثر از سوی ارکستر نواخته شد.

در ادامه و با اضافه شدن وحید تاج و مجتبی عسگری به عنوان خوانندگان ارکستر، آثاری چون «برای دخترم بهار»، «موج»، «به یاد جوانی»، «آهنگ اشتیاق» و «درد گنگ» اجرا شدند و ارسلان کامکار نیز به عنوان سولیست ویلن در «یاد جوانی» به هنرنمایی پرداخت.

بخش دوم این کنسرت نیز با اجرای «سوئیت همایون» آغاز شد و با اضافه شدن گروه کُر به ارکستر و اجرای توام وحید تاج و مجتبی عسگری روی صحنه، چهار اثر دیگر اجرا شد و در انتهای شب دوم برنامه نیز «ای ایران» به عنوان قطعه بیز، با تشویق‌های مکرر حضار از سوی ارکستر نواخته شد و همه حاضران به صورت ایستاده به همخوانی با این اثر پرداختند.

 در حالی که قرار بود سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) برای دیدن این کنسرت به تالار وحدت بیاید، سیدمجتبی حسینی (معاونت امور هنری وزارت ارشاد) در آنتراکت برنامه با حضور در پشت صحنه کنسرت، هدیه وزیر ارشاد را که شامل یک جلد دیوان حافظ نفیس بود به فخرالدینی اهدا  و سفر وزیر ارشاد به سیستان و بلوچستان و بازدید از برخی پروژه‌های در دست ساخت را دلیل عدم حضور ایشان در این کنسرت اعلام کرد.

کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر 11 و 12 مرداد با حضور فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر مهمان و به تهیه کنندگی سوسن تقی‌پور (مدیر مرکز علمی کاربردی واحد 46) برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز