خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم هاری:

سه سال به دلیل ممیزی‌های ارشاد پشت در اکران بودیم/فیلم فقط برای ۱۸ سال به بالا مجاز است اما سانس ویژه مدارس هم داریم

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۳۹

کارگردان فیلم هاری می‌گوید: وزارت ارشاد به این فیلم ۲۹ دقیقه ممیزی وارد کرده بود که درنهایت به سه دقیقه قانع شد.

امیراحمد انصاری (کارگردان فیلم هاری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اکران این فیلم بعد از سه سال گفت: فیلم هاری سال 1393 ساخته شد و از آن زمان برای دریافت پروانه نمایش اقدام کردیم و منتظر صدور پروانه نمایش بودیم تا اینکه سرانجام 10 اسفند 95 پروانه نمایش فیلم صادر شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های فراوان بعد از حدود هشت ماه از صدور پروانه نمایش توانستیم مجوز اکران فیلم را بگیریم و فیلم هم‌اکنون در سینما اکران شده است.

وی درباره دلایل توقیف سه‌ساله این فیلم گفت: در زمینه ممیزی هیچ چارچوب مشخصی در وزارت ارشاد وجود ندارد اما سوژه فیلم و برخی صحنه‌های آن از نظر وزارت ارشاد دارای مشکل بود. در ابتدا که فیلم را به وزارت ارشاد ارائه کردیم گفتند حدود 29 دقیقه از باید حذف شود اما در طی سه سال مذاکره توانستیم این 29 دقیقه را به سه دقیقه کاهش بدهیم.

انصاری با اشاره به برخی ایرادهایی که وزارت ارشاد به این فیلم وارد کرده، افزود: در یکی از ممیزی‌هایی که به فیلم وارد شد به ما اعلام کردند که نقش آمنه باید از فیلم حذف شود درحالیکه ما در فیلم بازیگری به نام آمنه و نقشی به نام آمنه نداشتیم. بعد از بررسی‌ها مشخص شد که منظور ارشاد؛ مینا ساداتی است که در فیلم حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی نقش آمنه را بازی کرده است.

وی ادامه داد: ارشاد معتقد بود به دلیل آنکه مینا ساداتی در این فیلم نقش آمنه را بازی کرده، صلاح نیست که در فیلم دیگری با یک نقش منفی حضور پیدا کند درحالی‌که مینا ساداتی یکی از نقش‌های اصلی فیلم هاری را بازی می‌کند.

انصاری با اشاره به اینکه حذف صحنه‌های خشن و ممیزی آنها در سینمای دنیا معیار دارد اما در وزارت ارشاد و سینمای ایران هیچ معیار مشخصی ندارد، افزود: بسیاری از فیلم‌ها مورد ممیزی قرار می‌گیرد و به آنها اجازه داده نمی‌شود تا در سینما اکران شوند اما این سوال پیش می‌آید که اگر نمایش خشونت غلط است پس چگونه برخی سریال‌های خوب همچون مختارنامه و فیلم‌های جنگی ساخته و پخش می‌شوند؟

وی با اشاره به وضعیت فعلی اکران فیلم گفت: ما انتخاب دیگری نداشتیم بلکه به ما اعلام شد فقط در زمان فعلی یعنی بعد از جشنواره فیلم فجر و قبل از اکران نوروزی امکان نمایش فیلم را داریم در غیر این‌صورت اجازه اکران نداشتیم و مشخص نبود چه بر سر فیلم می‌آمد.

انصاری با اشاره به اینکه فیلم توسط تهیه‌کننده بخش خصوصی و به‌صورت مستقل ساخته شده است، گفت: ما در زمان اکران شاهد یک دوگانگی هستیم از طرفی پروانه نمایش فیلم ما به گونه‌ای صادر شده که تماشای آن فقط برای افراد بالای 18 سال مجاز باشد اما زمانی که به سینماها مراجعه می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم هرچند سانس‌های عصر با استقبال خوبی مواجه است اما سانس‌های 10 صبح که ویژه مدارس است نیز به این فیلم اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما این فیلم را برای مخاطب ساختیم و تلاش کردیم یک قصه مناسب در آن تعریف کنیم. به هیچ عنوان هم ادعای روشنفکری نداریم تا امروز هم واکنش خوبی از طرف مردم گرفته‌ایم.

در فیلم سینمایی هاری، علیرضا کمالی، مینا ساداتی، حسین سلیمانی، مجید واشقانی، اکبر معززی، ماریه ماشاالهی، اصغر طبسی، علی گلبهاران، اشکان مهری، سمانه افتخاری، میلاد کی‌مرام، هنگامه قاضیانی و جمشید هاشم پور بازی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز