خبرگزاری کار ایران

در اکران خصوصی "پل خواب" مطرح شد؛

دولت‌آبادی: آقایان با خودشان فکر کنند با ادبیات ۵۰ ساله و نویسندگان ما چه کردند/ برای سانچی غصه می‌خورم

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۸۲

محمود دولت‌آبادی در مراسمی که به اکران خصوصی فیلم "پل خواب" ساخته اکتای براهنی، فرزند رضا براهنی اختصاص داشت، خطاب به جوانان ایران گفت: به همه جوانان توصیه می‌کنم که سماجت کنند و انرژی خود را متمرکز نگه دارند و دست از سماجت برای کار و خلاقیت برندارند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود دولت‌آبادی شب گذشته (شنبه 30 دی‌ماه) در اکران خصوصی فیلم سینمایی "پل خواب" به کارگردانی اکتای براهنی با اشاره به وضعیت امروز ادبیات گفت: اگر زمانی می‌شنیدیم که رضا براهنی شعری چاپ کرده است، می‌دویدیم تا آن شعر را زود‌تر بخوانیم یا اگر می‌گفتند هوشنگ گلشیری و بهرام صادقی جایی قرار است داستانی بخواند، ما می‌دویدیم تا به داستان‌خوانی او برسیم.

وی ادامه داد: رضا براهنی در فضای مطبوعاتی و ادبیاتی ما یک انرژی عجیب بود و توانایی غریبی داشت. حضور براهنی در جامعه ادبی ما مترادف با زنده نگه داشتن جامعه ادبی بود و ما گاهی فکر می‌کردیم که این براهنی چقدر انرژی دارد که در نقد ادبی و شعر و رمان همزمان فعال است.

دولت‌آبادی ادامه داد: امروز آقایان باید یک لحظه با خودشان فکر کنند با ادبیات ۵۰ ساله و نویسندگان ما چه کردند؟

دولت‌آبادی با اشاره به حادثه دردناک غرق شدن کشتی سانچی گفت: من امروز غصه می‌خورم فقط. زیرا همانگونه که مادرم می‌گفت؛ من هم معتقدم غمخواره را غم کم نیست، بارخواره را بار. حالا این موضوع را تقسیم کردند به یک دو درصدی و یک 98 درصدی.

وی خطاب به اکتا براهنی ادامه داد: امیدوارم آن انرژی و نیرویی که رضا براهنی داشت به فرزندانش منتقل شده و این انرژی به بار بنشیند. امیدوارم سماجت رضا براهنی در فرزندان وی نیز باشد. امروز هم به همه جوانان توصیه می‌کنم که سماجت کنند و انرژی خود را متمرکز نگه دارند و دست از سماجت برای کار و خلاقیت برندارند و من اگرچه خیلی غمگینم اما وقتی به جوانان نگاه می‌کنم، امیدوار می‌شوم و از دیدن آن‌ها شاد می‌شوم.

اکران شب گذشته فیلم پل خواب به رضا براهنی تقدیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز