خبرگزاری کار ایران

پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ تشییع شد+پیام رهبری و سردار قاسم سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۵۷

مراسم تشییع پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ در محوطه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ با حضور چهره‌هایی همچون محمدباقر قالیباف، سردار نقدی، سردار نوری، سردار فضلی، آقامحمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام )، سیدمحمد حسینی (وزیر اسبق وزارت ارشاد)، کارخانی و سردار عسکری در محوطه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آقامحمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) پیام مقام معظم رهبری را برای جانباز شهید علی خوش لفظ قرائت کرد.

متن پیام مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

جانباز عزیز آقای علی خوش لفظ به لقا الله پیوست و اجر ده‌ها سال درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت فی سبیل الله پیوند زد. سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده نامیده شد. و درنگ سال‌ها پس از دفاع مقدس پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد. به روان پاک او درود می‌فرستم و به بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیدعلی خامنه‌ای

در این مراسم سردار یزدی (فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران) با بیان اینکه علی خوش‌لفظ همیشه منتظر شهادت بود، گفت: کاش شهید متوسلیان بود و اینجا از حاج علی صحبت می‌کرد، ا ایثارگری و رشادت او می‌گفت. کاش شهید همت بود و از مقاومت او صحبت می‌کرد که چگونه در صحنه‌های دفاع از انقلاب در خط مقدم با همه جراحت‌هایش می ایستاد. کاش مرحوم شهید همدانی اینجا بود و می‌گفت در عملیات‌های مختلف چگونه هنوز جراحت عملیات قبل بر بدنش بود و در عملیات بعدی شرکت می‌کرد.

سردار یزدی ادامه داد: علی خوش‌لفظ اسوه و اسطوره مقاومت بود. علیرغم بارها مجروح شدن محدودیتی برای حضور در صحنه دفاع از انقلاب برای او به وجود نیاورد. روح مقاومش جسمش را با خودش می‌کشید. در روزهای دفاع مقدس با نگاه و مدیریت جهادی و حضورش در خط مقدم نشان داد که چگونه یک رزمنده اسلام می‌تواند از مردم و کشورش و انقلاب اسلامی دفاع کند.

او خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما نیازمند نگاه به خارج و دیگران نیستند بلکه می‌توانند زندگی این شهید را الگو قرار دهند. ارزش شهادت او بالاست، شهادت مزد زندگی پر افتخار او بود. ایثارگری و سبک زندگی او برای ما ارزنده است. باید ببینیم او چگونه زندگی خود را بر مبنای ایثار و مردم‌داری بنا کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تصریح کرد: ارزش خوش‌لفظ به زندگی اش بود و مزد این زندگی شهادتش بود. امروز ما جمع شده‌ایم تا بگوییم تو در دوران پربرکت زندگی‌ات برای ما یادگاری‌های بزرگی به جا گذاشتی و جوانان باید از این درس بگیرند و دقت کنند.

سردار یزدی با اشاره به نگاه فرهنگی شهید علی خوش‌لفظ که او را بین دیگر رزمندگان نمایان‌تر می‌کرد، گفت: حاج علی کتاب ارزشمند خاطراتش را برای ما به یادگار گذاشت. وجود چنین اسوه‌هایی باعث افتخار است. زندگی امروز ما بر اثر مقاومت و ایثارگری امثال شهید خوش‌لفظ‌هاست که به امنیت و آرامش رسیده است و به یمن حضور فیزیکی و معنوی شهداست که دشمن جرات نمی‌کند به ما حمله کند. چراکه از این تفکر می‌ترسد.

در ادامه؛ پیام آیت‌الله نوری همدانی برای شهادت شهید علی خوش‌لفظ قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

"بار دیگر دیار شهیدپرور همدان که با تقدیم هزار شهید در دوران دفاع مقدس و همچنین در دفاع از حرم توانست در نگهداری اسلام ناب اثرگذار باشد، شهیدی بافضیلت و اهل قلم را تقدیم کرد.

شهید علی خوش‌لفظ که سالیان طولانی درد و رنج جانبازی را تحمل کرد و درنهایت به یاران شهیدش پیوست این جانب شهادت این شهید والامقام را به پیشگاه بقیه‌الله‌العظم امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی با مردم انقلابی ایران اسلامی خصوصا اهالی شهید پرور همدان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو مقام را برای آن شهید مسالت می‌نمایم."

حسین نوری همدانی

پس از قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی، علیرضا قزوه شعری در رثای شهید علی خوش‌لفظ خواند و پس از او طاهر خوش‌لفظ (فرزند شهید) متن کوتاه را در وصف پدرش قرائت کرد و سپس بعد از آن پیام سردار قاسم سلیمانی برای شهید علی خوش‌لفظ قرائت شد که متن این پیام به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمین الرحیم

خبری آمد که شهیدی آمد. اگر مهتاب هم در آسمان ابری و تیره ظلم و جور ظالمان و جفاکاران دشمن خدا گم شود اما علی و علی‌های شهید جانباز و ا یثارگر را هرگز گم شدنی نباشد. چه بسا این عزیزان سفر کرده گمنام باشند لیکن به جا ماندگان در حسرت نام گم آنان بوده اند. برادر عزیز علی خوش لفظ جانباز 70 درصد دفاع مقدس سرانجام آسمانی شد. او که با بیان خاطرات خود در کتاب ارزشمند «وقتی مهتاب گم شد» کتابی که مورد توجه مولی و مقتدایمان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) قرار گرفت با وجود دردها و آلام ناشی از جراحات شیمیایی هرگز از یاد دفاع مقدس، ارزش‌ها و رزمندگان آن غافل نشد و در آخر راه که در و اقع اول راه مسیر تعالی روحی و معنوی است با همان روحیه دوران عزت و سربلندی بالاخره از سیم خاردار مرز عبور کرد به قافله عروج پیمای شهدا پیوست. این جانب شهادت این برادر ارزشمند و فرهیخته را به محضر آقا امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) خانواده محترمش تمامی رزمندگان غرورآفرین دفاع مقدس و کلیه رهپویان شهادت تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند علو درجات وی و تمام شهدای اسلام را مسالت می‌نمایم."

قاسم سلیمانی

ملکی (معاون تذهیب حوزه‌های کل کشور) که از همرزمان شهید خوش‌لفظ نیز بود در این مراسم چند ویژگی از این شهید یاد کرد و گفت:‌ یکی از دغدغه‌های همیشگی علی آقا عاقبت به خیری بود چند وقت پیش به دیدنش رفتم روی تخت بود که به من گفت دعا کن عاقبت به خیر شوم. دیگر ویژگی او این بود که مرد حماسه‌ها و سختی‌ها بود.

ملکی ادامه داد: علی‌آقا بسیار پیگیر بود که گمنام بماند این خواست خداست که وقتی او تلاش کرد گمنام بماند اما علی را در بین زمینی‌ها و در تاریخ با کتابش، خاطره‌اش و زخم‌هایش ماندگار کرد. علی آقا تلاش کرده گمنام بمانی و خدا به تلاش تو پاسخ داد و خوشنام و خوش‌معنا ماندی.

در ادامه، پیام سرلشکر محمد باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) قرائت شد که متن این پیام به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جانباز سرافراز علی خوش‌لفظ راوی کتاب ارزشمند «وقتی مهتاب گم شد» که پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جراحت‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس در عین گمنامی شهره آفاق و الهام‌بخش نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی شد را به پیشکسوتان و یادگاران آ‌ن مقطع افتخارآمیز و بازماندگان آن شهید گرانقدر تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌شک مسیر مبارک و سعادت بخشی که این شهید زنده و والامقام و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی دفاع مقدس از جبهه‌های مقاومت ایران اسلامی تا جبهه‌های دفاع از حریم حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عراق و سوریه فراروی بشریت گشوده‌اند برای همیشه نجات‌بخش آزادگان و حق‌طلبان عالم به ویژه جهان اسلام خواهد بود و دشمنان اسلام و ولایت را مقهور عظمت، درخشش و جاودانگی خود خواهد ساخت."

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری

پس از قرائت این پیام مرتضی امیری اسفندقه شعری در وصف شهید علی خوش‌لفظ قرائت کرد. پس از آن میثم مطیعی به مداحی و نوحه‌پردازی پرداخت و در ادامه پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ برای خاکسپاری به سوی شهرش همدان تشییع شد.

 

 

پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ تشییع شد+پیام رهبری و سردار قاسم سلیمانی

پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ تشییع شد+پیام رهبری و سردار قاسم سلیمانی

پیکر شهید جانباز علی خوش‌لفظ تشییع شد+پیام رهبری و سردار قاسم سلیمانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز