خبرگزاری کار ایران

اعلام نامزدهای آیفیک در جشنواره سینما حقیقت

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۰۸

هیئت داوری انجمن صنفی شرکتها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) کاندیدا های دریافت بهترین اثر جشنواره سینما حقیقت از نگاه صنفی خود را معرفی کرد.

 علیرضا حسینی سخنگوی هیئت داوری آیفیک در جشنواره سینما حقیقت در گفتگو با ایلنا با اعلام این خبر افزود : هیئت مذکور پس از تماشای کلیه فیلمهای راهیافته به بخش مسابقه ملی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، ۱۱ فیلم را دارای شرایط مدنظر انجمن صنفی تشخیص داد. فیلمهای وازاریه تولید شده در موسسه افرافیلم ایرانیان، قصه بلوار تولید شده در موسسه هنرهای تصویری راش، پنجشنبه سوری تولید شده در موسسه روشنای مشرق زمین، پدر پروانه‌ها تولید شده در شرکت یاسین فیلم، دستهای خالی تولید شده در موسسه رسانه فکر فردا، قاضی و مرگ تولید شده در موسسه مستند موج نو، بی‌گدار تولید شده در موسسه مزرعه فیلم ایرانیان،‌ها سوخته تولید شده در شرکت امروز فیلم، محیط‌بان و پلنگ تولید شده در موسسه تصویر حیات وحش، می‌کل آنژ افغانستان تولید شده در موسسه نجوای زلال هنر، مادرم ایل من تولید شده در موسسه تندیس فیلم سپاهان فیلمهایی هستند که هیئت داوری آن‌ها را واجد شرایط داوری برای دریافت اینجایزه تشخیص داد.

علیرضا حسینی گفت: از نظر صنف ما (آیفیک) ورود بخش خصوصی در قالب شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی می‌تواند کمک شایانی به تولید آثار ارزشمند در حوزه سینمای مستند کند و در عین حال در جذب مخاطب و اکران توفیق یابد. زمانی که یک اثر مستند در یک شرکت یا موسسه تولید می‌شود از ایده تا طرح و تولید تا پخش و اکران در بازار‌ها و جشنواره‌های ملی و بین المللی و رسانه‌های مجازی به شکل دقیق و حرفه‌ای مورد بررسی و مداقه قرار می‌­گیرد. به عنوان مثال فیلم مستند «صفر تا سکو» تولید شده در موسسه اندیشه پردیس جم دارای این ویژگی مهم است و اکنون بعنوان اولین اثر مستند اکران شده در سینماهای کشور، توانسته دوشادوش سینمای داستانی، در جذب مخاطب رقابت کند. اهدا اینجایزه می‌تواند شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی کشور را ترغیب کند که در حوزه سینمای مستند وارد شده و برای تولید آثار ارزشمندی که در جذب مخاطب موفق باشد، سرمایه گذاری نماید و رویکرد امسال جشنوراه سینما حقیقت به اهمیت حضور شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی در تولید آثار مستند ستودنیست.

علیرضا حسینی در ادامه کاندیداهای هیئت داوری را اعلام کرد: وازاریه (افرا فیلم ایرانیان)، محیط ­­بان و پلنگ (تصویر حیات وحش)، دستهای خالی (رسانه فکر فردا)، قصه بلوار (هنرهای تصویری راش) و قاضی و مرگ (مستند موج نو) که از بین کاندیدا‌ها در روز اختتامیه به یک اثر تندیس ویژه آیفیک و لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

علیرضا حسینی مدیرعامل شرکت کارمانیا فیلم پارسه تهیه کننده مستند که سابقه عضویت در هیئت موسس و شورای داوری و کمیته بررسی شرایط تهیه کنندگی در حوزه نمایش خانگی را دارد، وی در این دوره جشنواره سینما حقیقت سمت مشاور دبیر جشنواره را نیز عهده دار است و طهورا ابوالقاسمی مدیرعامل موسسه اندیشه پردیس جم عضو شورای داوری آیفیک و تهیه کننده سینما و نادر رضایی مدیرعامل شرکت صدای امواج نوفه عضو هیئت مدیره آیفیک و صدابردار باسابقه سینما و تلویزیون هیئت داوری آیفیک در یازدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) را تشکیل می‌دهند.

یازدهمین جشنواره «سینما حقیقت» به عنوان اصلیترین رویداد سینمای مستند و با دبیری سید محمدمهدی طباطبایی از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ آذر در پردیس سینمایی چارسو در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز