خبرگزاری کار ایران

کنسرت گروه موسیقی ملی قزاقستان در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۰۷

گروه "ساری آرقا" از قزاقستان رپرتواری از موسیقی ملی این کشور را در در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد برد.

به گزارش ایلنا ،گروه موسیقی ملی "ساری آرقا" با همکاری  موسسه فرهنگی اکو، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر به ایران دعوت شده‌ تا پنج شنبه ۳۰ آذر در فرهنگسرای نیاوران کنسرتی را برگزار کند.

این برنامه با اجرای قطعاتی از مناطق مختلف قزاقستان و در ادامه تفاهم همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور  ایران و قزاقستان برگزار می‌شود.

گروه "ساری آرقا" در سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با مدیریت هنری "یرژان تاکسابانوف" با تکیه بر حفظ موسیقی ملی کشور خود حیات هنری‌اش را ادامه می‌دهد.

کابیز (کمانچه قزاقی)، سیبیزگی (نی)، شان-کابیز (ساز دهنی)، ژتی گن (قانون)، دومبرا (دوتار قزاقی)، آدیرنا، شرتر، دابیل( طبل)، داویل پاز، کانیراو، آسا تایاک، تویاک تاس، کابیز-پریما (کمانچه جدید) و دامبرا-کانتراباس (دو تار بزرگ) اعضای  گروه "ساری آرقا" را تشکیل می‌دهند.

برجسته‌ترین اجراهای بین‌المللی گروه "ساری آرقا" در قالب تورهای روسیه، ترکمنستان، بریتانیا، بلژیک، هلند و فرانسه به روی صحنه رفته است.

کنسرت گروه موسیقی "ساری آرقا" ۳۰ آذرماه در ساعت ۱۸ و در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت‌های این اجرا به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز