خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری برنامه جهانی غذا اعلام شد؛

برگزاری کنسرت عصار در روزجهانی غذا/حمایت سینماگران از ریشه‌کنی گرسنگی

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۸۳

نشست خبری سی‌امین سالگرد روز جهانی غذا با حضور سحر دولتشاهی، ویشکا آسایش، لیلی رشیدی، علیرضا عصار و مدیران و نمایندگان برنامه جهانی غذا در ایران در محل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نگار گرامی (نماینده برنامه جهانی غذا در ایران) طی سخنانی گفت: این برنامه بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه است که در جهان اجرا می‌شود. این برنامه در 80 کشور نماینده دارد و 30 سال پیش نیز در چنین روزهایی و زمانی که اولین گروه مهاجران افغان وارد ایران شدند، به درخواست دولت ایران فعالیت این برنامه در ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: آن زمان به دلیل حجم بالای مهاجران بیش از دو میلیون نفر تحت پوشش برنامه جهانی غذا بودند و امروز نیز که یک میلیون نفر افغان دارای کارت در کشور حضور دارند، 30 هزار نفر تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند.

گرامی افزود: ما در این برنامه در 13 استان 20 مهمان‌پذیر را تدارک دیده‌ایم و افرادی که اکثراً زنان سرپرست خانوار هستند را زیر نظر گرفته‌ایم و به آنها سبد غذایی خشک که شامل نان، برنج و روغن است و در مجموع 16 کیلو در ماه می‌شود اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف دوم ما توجه به دختران و زنان افغان است زیرا معتقدیم اگر دختران توانمند شوند و به مدرسه بروند می‌توانند جامعه و اطرافیان خود را توانمند کنند. تحصیل مهاجرین و زنان مورد توجه جدی است و امروز این برنامه آنقدر موفق بوده که بسیاری از مهاجران تا مقطع متوسطه تحصیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش برای ما تأمین منابع مالی است زیرا بودجه چنین برنامه‌هایی از محل کمک‌های داوطلبانه کشورها تأمین می‌شود. متاسفانه در منطقه‌ای که ما قرار داریم بلایای طبیعی و مشکلات بسیار زیاد است و کشورهای دیگری نیز هستند که رقیب ما در جذب کمک‌های مالی قرار دارند. ما هرچند امروز در بحث مواد غذایی دچار مساله بغرنج نیستیم و دیگر گرسنگی مساله مرگ و زندگی نیست ولی معتقدیم اگر کمک‌هایی که وجود دارد برداشته شود، وضعیت بسیار بد می‌شود.

ویشکا آسایش (بازیگر سینما) که همیار اجرای طرح برنامه جهانی غذاست نیز گفت: برگزارکنندگان این برنامه هر سال با دادن کاغذ و مداد رنگی به خانواده‌های مهاجران و کودکان آنها یک مسابقه نقاشی را برگزار می‌کردند. امسال نیز این مسابقه برگزار شده و شش هزار نقاشی کشیده شده که از بین آنها 30 اثر انتخاب می‌شود و قرار است این 30 نقاشی به صورت همت عالی و بر پایه قیمت هر نقاشی 100 دلار فروخته شود و عواید حاصل از فروش نیز به کودکی که نقاشی را کشیده و همچنین مدرسه وی تعلق می‌گیرد.

آسایش ادامه داد: برای کمک کردن حتما نباید پولدار بود و هر انسان به نوع خود می‌تواند کمک کند و حتی یک کمک کوچک نیز اثرگذار است.

سحر دولتشاهی نیز با تسلیت درگذشتگان زلزله اخیر کرمانشاه گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر براساس آماری که اعلام شده و توضیحی که به ما داده شد، مشخص است که ما در ایران گرسنه نداریم اما اجرای برنامه‌هایی همچون برنامه جهانی غذا کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: من معتقدم ما هر کاری که می‌کنیم و به هر کسی که کمک می‌کنیم کمک به همنوع است. همه ما قطعا یک دوست یا آشنایی را در غربت و مهاجرت داریم و من تصور می‌کنم وقتی به یک نفر دیگر که در غربت است کمک می‌کنم انگار به خودمان و به آن دوستمان که در غربت است، کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم همانگونه که برنامه جهانی غذا در 30 سال گذشته موفق بوده است، همچنان نیز موفق باشد.

لیلی رشیدی هم با اشاره به داوری نقاشی‌های کودکان مهاجر گفت: این نقاشی‌ها حس و حال خوبی داشت و حس کودکی را منتقل می‌کرد. ما باید به سمتی حرکت کنیم که از این کودکان حمایت مالی و معنوی کنیم و از لحاظ روانی آنها به شکلی تربیت شوند که کمتر ضربه ببینند.

غلامرضا کاظمی دینان (عضو هیات داوران) نیز طی سخنانی گفت: همه نقاشی‌هایی که ما دیدیم به ما پیام داد که ما انسان‌ها باید لحظه‌ای هم شده بیدار شویم و به اطرافیان خود نگاه کنیم و مسوولیت‌های اجتماعی خود را بپذیریم و به همدیگر لبخند هدیه بدهیم.

علیرضا عصار هم که قرار است در برنامه روز جهانی غذا در ایران کنسرتی برگزار کند، گفت: مردم اگر متوجه شوند هدف این خیریه چیست و به آن هدف اطمینان پیدا کنند؛ وارد آن خیریه می‌شوند و از آن حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مساله غذا و اهدافی که برنامه جهانی غذا پیگیری می‌کند یک بحث دراماتیک وجود دارد و آن گرسنگی انسان‌هاست که همه را آزار می‌دهد. هدف من از حضور در این برنامه این است که مردم را متوجه کنم که این سازمان چه اهدافی را دنبال می‌کند و بگویم حتما نباید برای کمک کردن کارخانه‌دار بود یا درآمد میلیونی داشت بلکه حتی هزار تومان کمک نیز می‌تواند اثرگذار باشد. من هم از این به بعد در تمام کنسرت‌هایی که دارم این مساله را تبلیغ خواهم کرد.

یانارایس (مدیر شرکت نونوریس که حامی مالی برنامه جهانی غذاست) هم در ادامه گفت: ما یک شرکت دارویی در ایران تاسیس می‌کنیم که به عنوان اولین کارخانه تولید دارو قرار است بخشی از داروهای مورد نیاز به خصوص در بخش دیابت را برعهده بگیرد. در همین راستا یکی از اهداف ما توجه به مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و آگاهی بخشی به مردم درباره بیماری‌ها و به خصوص دیابت است.

دربندی (مدیر اجرایی برنامه روز جهانی غذا) نیز گفت: در برنامه روز جهانی غذا که روز پنجشنبه دوم آذرماه برگزار می‌شود علیرضا عصار قطعاتی را اجرا خواهد کرد و همچنین نقاشی‌های کودکان مهاجر به قیمت همت عالی به فروش می‌رسد. قیمت هر نقاشی از 100 دلار حدود 400 هزار تومان آغاز می‌شود. این برنامه از ساعت 19 تا 21 اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز