خبرگزاری کار ایران

۱۰ شب تعزیه‌خوانی نوجوانان در میدان امام حسین (ع)

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۸۴۷

نوجوانان تعزیه خوان دارالمومنین طهران با عنوان گروه "مرثیه آفتاب"، دهه اول ماه محرم در قالب ویژه برنامه "جلوه سوگ" به مدت ۱۰شب، مجلس تعزیه‌خوانی در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، ملوک سیدآبادی (مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 و رییس فرهنگسرای اخلاق) با اشاره به اجرای تعزیه که برای به تصویر کشیدن و آگاهی بخشیدن به واقعه غم‌افزای کربلا اجرا می‌شود، برگزاری زنده و بعد حماسی و عاطفی تعزیه را مخصوصا برای نسل جوان و نوجوان بسیار پربار دانست به طوری که در پایان هر اجرای تعزیه، اثر واقعی آن قابل مشاهده است.

وی افزود: نوجوانان تعزیه‌خوان منطقه چهارده به مدت دو سال زیر نظر اساتید پیشکسوت تعزیه، در دو سطح مخالف‌خوانی و شهادت‌خوانی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در قالب گروه "مرثیه آفتاب "ساماندهی شده‌اند و امسال از اول تا دهم ماه محرم بعد از اذان مغرب و عشاء در میدان آئینی امام حسین(ع) مجلس تعزیه برگزار می‌کنند.

سید آبادی اجرای مجالس تعزیه شهادت حضرت علی (ع) شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت حضرت علی اکبر(ع) و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع) را ازجمله تعزیه‌هایی عنوان کرد که توسط نوجوانان گروه مرثیه آفتاب در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده تشکیل گروه نوجوانان تعزیه خوان "مرثیه آفتاب" را اولین و تنها گروه نوجوانان عنوان کرد که در قالب کانون کهربای تعزیه به همت فرهنگسرای اخلاق تشکیل شده و علاوه بر اجرای مجالس تعزیه در مراکز فرهنگی و آموزشی در سال گذشته، در دهه سوم محرم امسال نیز در ۱۲امامزاده شهر تهران مجالس تعزیه‌خوانی برگزار می‌کنند.

فرهنگسرای اخلاق در بوستان گلزار واقع است شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ جهت ارسال به شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز