خبرگزاری کار ایران

فراخوان طراحی تندیس و سردیس شهدا

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۴۷

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای اهداف و سیاست‌های کلان شهرداری تهران، فراخوان طراحی تندیس و سردیس شهدا را اعلام می‌کند.

به گزارش ایلنا، سازمان زیباسازی شهر تهران جهت تکریم و پاسداشت دلاوری‌ها و رشادت‌های «شهدای ارجمند انقلاب اسلامی» و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در راستای اهداف و سیاست‌های کلان شهرداری تهران و به منظور ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و بهره مندی از آثار فرهنگی و هنری، فراخوان طراحی تندیس و سردیس شهدا را به شرح زیر اعلام می‌کند. از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می‌کند مطابق شرایط زیر با ارائه طرح در این فراخوان مشارکت کنند.

اسامی شهدا

نیم‌تنه‌ی شهید بهشتی

سید محمد حسینی بهشتی (زاده ۲ آبان ۱۳۰۷ در محله لُنبان اصفهان—شهادت در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در تهران) اولین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، اولین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی که در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری به شهادت رسید.

سردیس شهید مجتبی هاشمی

سید مجتبی هاشمی، نخستین فرمانده کمیته انقلاب مرکزی تهران، و فرمانده گروه فداییان اسلام در طول جنگ ایران و عراق بود که در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۴ در خیابان وحدت اسلامی، تهران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

سردیس شهید حججی

از نیروهای مدافع حرم که در مرداد ماه ۱۳۹۶ و در عملیاتی مُستشاری در منطقه‌ی التَنْف –منطقه مرزی بین سوریه و عراق–توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست داعش به شهادت رسید.

سردیس شهید طومانیان

سرباز وظیفه جمهوری اسلامی در فوریه 1986 (بهمن 1365) خود را برای خدمت معرفی کرد و برای خدمت به لشکر 64 ارومیه اعزام شد و پس از آن به پادگان مریوان در جبهه اعزام شد و در آن جا در 15 آگوست 1987 (5 مرداد 1366) به شهادت رسید.

نحوه ثبت نام و ارایه طرح

هنرمندان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد زیر در این فراخوان شرکت کنند.

- تحویل ماکت حجمی

- ارائه فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG

- ارائه قیمت پیشنهادی و برآورد هزینه دقیق (کلیه تندیس‌ها و سردیس‌ها از جنس برنز و با روش ریخته‌گری موم مفقوده مورد نظر است.)

- تکمیل فرم ثبت نام

نکات مهم

1- طراحی حالت فیگور می‌بایست با ویژگی‌های شخصیت هر یک از شهدای گران‌قدر مطابقت داشته و از نظر شباهت چهره نیز دقیق باشد.

2- پایه تندیس‌ها نیز بر اساس مشخصات تندیس طراحی شده و مکان نصب اثر با ارتفاع مناسب توسط هنرمند طراحی و پیشنهاد می‌شود.

3- تشخیص توانمندی‌ هنرمند در خصوص اجرای آناتومی دقیق و شباهت سازی چهره بر اساس سوابق هنری مرتبط که توسط هنرمند ارائه می‌شود به عهده شورای هنری خواهد بود.

مهلت ثبت نام

25 تا 27 شهریور 1396

اعلام نتایج

10 روز پس از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان

نشانی

تهران- پاسداران- میدان هروی- خیابان وفامنش- خیابان جمالی شرقی- مرکز فعالیت­‌های مجسمه سازی شهر تهران (عمارت عین‌الدوله)- تلفن تماس 47-22969744

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز