خبرگزاری کار ایران

اولین پرفورمنس کالیگرافی ترانه باران

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۵۹

اولین پرفورمنس کالیگرافی مهدی حاجی محمدی فریمانی با عنوان «ترانه باران» در موزه گالری ترانه باران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، اولین پرفورمنس کالیگرافی «مهدی حاجی محمدی فریمانی» دانش آموخته گرافیک و نقاشی، مدرس دانشگاه، عضو انجمن خوشنویسان و طراحان گرافیک ایران با عنوان «ترانه باران» در موزه گالری ترانه باران جمعه 27/5/96 از ساعت 16 الی 20 برگزار و نمایشگاه آن تا تاریخ 30/5/96 ادامه خواهد داشت.

برپایی همزمان نمایشگاه با اجرای موسیقی زنده یکی از ویژگی‌های رویداد فوق است. دانش بصری، خلاقیت، احساس، آنیت و تجربه مراتبی از ذهنیت شکل گرفته‌ی هنرمند است که اجرای آزاد و بداهه‌ی خود که گاهی در فضای نقاشانه و گاهی در فضای خطاطانه خلق می‌شود را می‌توان از جذابیت‌های دیگر این پرفورمنس دانست.

همچنین علی جزایری (استاد انجمن خوشنویسان ایران) کیوریتوری برنامه فوق را به عهده دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند به گالری ترانه باران واقع در خیابان شریعتی، بعد از پل صدر، خیابان پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 ، واحد 2 مراجعه کنند.

مهدی حاجی محمدی فریمانی متولد 1348 و فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر و نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضوانجمن خوشنویسان ایران و مدرس دانشگاه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی پوستر در تهران و شهرستان‌های کشور، داور چندین جشنواره و سوگواره پوستر، برپایی چندین ورکشاپ کالیگرافی در دانشگاه‌ها و مراکز هنری ایران و کشورهای لبنان و ترکیه در کارنامه این هنرمند به چشم می‌خورد.

کالیگرافی Calligraphy

در لغت همان معنی خوشنویسی را دارد که البته با نوع و قالب خوشنویسی سنتی ما متفاوت بوده و می‌تواند شامل هر نوع نوشتاری باشد که با ابزار مختلف و به وسیله دست با اصولی خاص و یا آزادانه تحریر شده باشد. (البته با اتکا به قواعد زیبا شناسانه).

کاربرد این هنر از یک سو در حیطه‌ی گرافیک در طراحی پوستر، طراحی لوگو، تیتر و... بوده و از یک سو به عنوان یک اثر هنری جدا و گاهاً در حیطه‌ی نقاشیخط قرار می‌گیرد.

در این هنر، دقت در نگارش یکدست حروف و کلمات (در عین آزادی) با توجه به انتخاب ابزار و نوع نگارش، اولویت اول را دارد.

- شناخت ویژگی‌های ابزار مورد استفاده

- آشنایی با خطوط مختلف ایرانی، اسلامی و غیره با درک صحیح ارزش‌های تصویری و فرمیک نهفته در آنها

- شناخت مبانی رنگ، و ترکیب بندی

- تجربه‌ی خوشنویسی سنتی

- خلاقیت فردی و ابتکار استفاده از ابزار

از جمله مواردیست که شالوده اصلی این هنر را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز