خبرگزاری کار ایران

گروه موسیقی چاهی؛ گروه برگزیده فستیوال هنر و فرهنگ پاریس

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۷۱۵

گروه موسیقی «چاهی» در فستیوال بین‌المللی هنر و فرهنگ پاریس از سوی هیات داروان به عنوان گروه برگزیده این رویداد هنری انتخاب شده و تندیس جشنواره را به همراه جایزه نخست کارگردانی هنری از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، گروه موسیقی «چاهی» به سرپرستی «مازیار چاهی» در پی کسب رتبه اول در فستیوال‌های بین‌المللی موسیقی فولکلورِ کشورهای اتریش و اسپانیا، این‌بار به دعوت فستیوال بین‌المللی هنر و فرهنگ در شهر پاریس نیز به اجرا پرداخت.

در این اجرا یک قطعه کوبه‌ای با همنوازی ساز عود به تنظیم و آهنگسازی «مازیار چاهی» و همچنین با طراحی و کارگردانی هنری «رضا موسوی» روی صحنه رفت. این پرفورمنس، در میان اجراهای متعدد گروه‌های موسیقی شرکت‌کننده از کشورهای روسیه، چین، کره جنوبی، اکراین، هند، بریتانیا، فرانسه، بنگلادش، ترکیه و مجارستان، ازسوی هیأت داوران به عنوان بر‌ترین اجرا در زمینه‌های اجرای صحنه‌ای، تنظیم و آهنگسازی و کارگردانی هنری برگزیده شده و از «رضا موسوی» نیز به عنوان کارگردان هنری برگزیده فستیوال تقدیر شد و لوح تقدیر و جایزه اول به وی اهدا شد.

‎در این اجرا پویا واعظی (نوازنده عود)، مهدی رجب‌زاده، محمدرضا غفاری و امیر جلیل‌زاده (نوازندگان دف)، «مازیار چاهی» را همراهی کرده‌اند.

‎ اجراهای گروه موسیقی «چاهی» در اروپا ادامه دارد و در ۲۹ جولای (هفتم مرداد ماه سال جاری)، این چیدمان نوازندگی به علاوه «ملیحه شورشی»، در هامبورگ آلمان روی صحنه رفته و این بار اجرای خود را در قالب یک کنسرت و با رپرتواری از موسیقی محلی، تقدیم مخاطبان و موسیقی دوستان خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز