خبرگزاری کار ایران

بررسی دفتری از اشعار منتشر نشده نیما در سرای اهل قلم

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۶۰۲

کتاب «صدسال دگر» دفتری از اشعار منتشرنشده نیما یوشیج با تصحیح سعید رضوانی و مهدی علیائی‌مقدم فردا چهارشنبه (چهارم مردادماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، کتاب «صدسال دگر؛ دفتری از اشعار منتشرنشده نیما» چهارشنبه (چهارم مردادماه) با حضور سعید رضوانی، مسعود جعفری و کامیارعابدی در سرای اهل قلم معرفی می‌شود.

اشعاری که در این مجموعه گرد آمده است در قالب‌های کلاسیک، نوقدمایی (چارپاره و صورت‌های گوناگون آن) و قالب مشهور به نیمایی است. در اشعار این دفتر انواع آزمایش‌های نیما در وزن و قافیه و سایر عناصر صوری دیده می‌شود، کمااینکه مضامین شعر‌ها نیز گوناگون و متفاوت است و‌‌ همان تنوع محتوایی‌ای که پیش‌تر در اشعار او دیده می‌شد در اینجا نیز به چشم می‌خورد. جنگ و فقر و استبداد و عشق و طبیعت از جمله این مضامین هستند. در عین حال، مسائل ساده زندگی روزمره نیز الهام‌بخش وی در سرودن بخشی از شعر‌ها بوده است.

علاقمندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی کتاب «صدسال دگر دفتری از اشعار منتشرنشده نیما یوشیج»، چهارشنبه (چهارم مردادماه) ساعت ۱۷ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز