خبرگزاری کار ایران

داریوش رضوانی:

کارگروه نامزدهای ریاست‌جمهوری در نمایشگاه کتاب تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۳۳۲

مدیر کمیته تشریفات نمایشگاه تهران گفت: امسال هیئت ایتالیا و چین در نمایشگاه بسیار قوی حاضر شدند؛ علاوه بر این، کارگروهی نیز برای حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده تا چنانچه خواستند به این رویداد فرهنگی بیایند از قبل هماهنگی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش رضوانی (مدیر کمیته تشریفات نمایشگاه کتاب تهران) عصر امروز سیزدهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص رفت و آمدهای چهره‌های خارجی در اولین روز نمایشگاه کتاب سی‌ام گفت: با توجه به اینکه کشور ایتالیا میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است شاهد حضور هیئت عالی‌رتبه این کشور در سطح بالایی بودیم و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا نیز علاوه بر اینکه در افتتاحیه نمایشگاه حضور داشت و سخنرانی کرد، با دکتر صالحی امیری هم دیدار داشت و امروز هم ملاقات جداگانه‌ای با آقای صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد داشتند که در این دیدار نمایشگاه را به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی جهان نام بردند.

رضوانی تاکید کرد: قطعا این حضور ایتالیا به عنوان ویژه می‌تواند دریچه جدیدی بر تبادلات فرهنگی و ترجمه آثار متقابل از فارسی به ایتالیایی و ایتالیایی به فارسی باشد. البته معاون فرهنگی ایتالیا ابراز خوشحالی کرد که نمایشگاه کتاب تهران در ابعاد گسترده‌تری از کتاب و نشر فعالیت می‌کند و به نوعی همه موضوعات فرهنگی را پوشش می‌دهد. آقای صالحی هم در دیداری که با ایشان داشتند گزارشی از نشر کشور و حضور ایران در نمایشگا‌ه‌های خارجی ارائه کردند.

مدیر کمیته تشریفات سپس از حضور هیئتی از نمایندگان نشر کشور چین خبر داد و گفت: امروز مدیرعامل گروه انتشاراتی چین، معاون بخش حقوقی نشر و بنگاه‌های خارجی نشر چین، رئیس دایره‌المعارف چین در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند و بحث میهمان ویژه شدن ایران در کشور چین پیگیری شد. در این جلسه اختصاص 500 متر فضا برای نمایشگاه ایران در پکن و فعالیت جنبی ایران در نمایشگاه پکن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین غرفه ایران در نمایشگاه پکن از بخش دانشگاهی به بخش بین‌الملل انتقال پیدا می‌کند. نهادهایی نیز در بخش حمایت از انتشار کتاب‌های ایرانی به دیگر زبان‌ها امروز در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند که مساله طرح گرانت را پیگیری کردند.

او ادامه داد: امسال هیئت ایتالیا بسیار قوی و با حضور رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا، مدیر بخش میهمان خارجی نمایشگاه ایتالیا، نویسندگان، مدیر کتابخانه‌ها و موسسات فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا، مدیر روابط خارجی فرهنگی ایتالیا و چندین نویسنده، خبرنگار و ویراستار و مترجم در نمایشگاه امسال حضور دارند. کشور چین نیز با حضور 18 نویسنده، ناشر در کنار مدیر کل خبرگزاری‌ها، انتشارات، رادیو و تلویزیون چین و معاون قوانین کپی‌رایت خصوصی چین، رئیس گروه انتشارات چین، شرکت صادرات انتشارت ملی چین و هشت ناشر چینی نیز حضور دارند.

مدیر کمیته تشریفات افزود: علاوه بر اینها میهمانانی از آلمان و نمایشگاه فرانکفورت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که می‌توانند به حضور بهتر و منسجم‌تر ما در نمایشگاه فرانکفورت کمک کنند. خانه شعر برلین نیز دیگر میهمان آلمانی ما در نمایشگاه کتاب است میهمانانی از روسیه، فرانسه، مصر، عراق، ارمنستان، لبنان، عمان ، سوئیس و ... نیز امسال به تهران آمدند. کشور همسایه ترکیه نیز با رئیس اتحادیه همکاری های مجالس اسلامی در تهران در نمایشگاه کتاب حضور دارند. رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان صربستان، رئیس اتحادیه ناشران اتریش، رئیس موسسه فرهنگی انتشاراتی الجزایر و کارشناسان دیگری از کشورهای مختلف مثل مجارستان که رئیس نمایشگاه بوداپست را به تهران فرستاده، در نمایشگاه کتاب سی‌ام حضور دارند.

رضوانی تصریح کرد: مطمئنا این حضور می‌تواند معرفی بیشتر و بهتر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشر جهانی باشد. به نظرم امسال موثرتر و چشمگیرتر بعد بین‌المللی را شاهد هستیم و اهالی نشر ما می‌توانند در این 10 روز به‌طور مستمر و مسئولین اجرایی اهالی قلم و نشر و مسئولان فرهنگی دیگر کشورها مراوده داشته باشند.

او در پایان گفت:‌ البته امسال با توجه به در پیش بودن انتخابات حضور چهره‌های شناخته شده فرهنگی سیاسی نیز پررنگ‌تر از همیشه خواهد بود. کارگروهی نیز برای حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده تا چنانچه خواستند به این رویداد فرهنگی بیایند از قبل هماهنگی شود و انشاءالله بتوانیم با این هماهنگی پذیرایی خوبی از آنها داشته باشیم. تمهیداتی نیز اندیشیده شده تا با هماهنگی قبلی چنانچه نامزدی بخواهد گفت‌وگو و مصاحبه نیز با خبرنگاران داشته باشد با هماهنگی از پیش تعیین شده محقق شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز