خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا: اهمیت نمایشگاه کتاب تهران را می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۵۸۳

مراسم افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (سیدرضا صالحی امیری)، سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ایتالیا، رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا و جمع کثیری از ناشران کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آنتونیو چزاره (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا) در افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: افتخار بزرگی نصیب من شده تا از جانب کشور ایتالیا به عنوان مهیمان ویژه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیام رئیس‌جمهور ایتالیا را قرائت کنم.

رئیس جمهور ایتالیا در پیام خود آورده است: مفتخرم با افتتاح این دوره از نمایشگاه کتاب که ایتالیا به عنوان میهمان ویژه حضور دارد؛ را به جناب حسن روحانی (رئیس جمهور ایران) تبریک عرض کنم. در ژانویه سال گذشته و در جریان سفر آقای روحانی به ایتالیا نیز فرهنگ یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوها بود.

چزاره افزود: در ایتالیا هم کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد. کاغذ از جاده ابریشم از خاور به باختر رسید و در این مسیر کاغذ و کتاب تاریخ جهان را تغییر دادند. ایران و ایتالیا آگاهی و احساسات و خرد دینی خود را به واسطه کتاب، ثبت و به نسل آینده منتقل کردند. حضور ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان میهمان ویژه آنطور که وزیر فرهنگ ایتالیا در پیامی خطاب به آقای صالحی امیری همتای خود در ایران گفته؛ نقطه عطفی در تحکیم وحدت و روابط دو کشور است. شخصا نیز در ایام نمایشگاه سال گذشته به ایران سفر داشتم و از همان زمان مقدمات حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه را آماده می‌کردیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا درباره اهمیت نمایگشاه کتاب تهران نیز گفت: ما اهمیت این رویداد فرهنگی که بزرگترین رویداد فرهنگی خاورمیانه است را می‌دانیم. تعداد بالای غرفه‌ها و بازدیدکنندگان، این نمایشگاه را به فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و تجربه با ناشران تبدیل کرده است. ایتالیا امسال برنامه‌های بسیار متنوعی از پیش از شروع نمایشگاه تا پس از آن نه فقط در خود نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بلکه در محیط‌های گوناگون شهری نیز تدارک دیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز