خبرگزاری کار ایران

عضو شورای هنری نهمین جشنواره تجسمی:

جشنواره تجسمی فرصتی است برای برداشت واحد از هنرهای مختلف

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۹۸

مهران هوشیار با بیان اینکه وجود رشته‌ها، تکنیک‌ها و تنوع گستره هنرمندان برجسته باعث شده که هرکدام از آن‌ها جزیره‌های خاص خود را داشته باشند درباره رویکرد نهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: امروز این فرصت و جسارت بوجود آمده تا این جزیره‌ها را در کنار هم قرار دهیم واز انرژی و روح واحدی که در تمام آن‌ها به صورت پراکنده وجود داشته برداشتی نو و یک ارزش جدید خلق کنیم.

به گزارش ایلنا، مهران هوشیار (عضو شورای هنری نهمین جشنواره تجسمی فجر) درباره جشنواره تجسمی امسال گفت: جشنواره تجسمی امسال  در راستای  برنامه‌ها  و اهدافی که از جشنواره هشتم پیش‌بینی شده بود ساختارش تغییر کرد و فکر می‌کنم با توجه به سیاستگذاری‌هایی که در جلسات متعدد و کارشناسانه اتفاق افتاد این روند، متناسب با رویکردهای هنر معاصر و جهانی است که طبیعتا این اتفاق باید زمانی می‌افتاد.

او ادامه داد: خوشحالم که ما می‌توانیم ادعا کنیم در رویکردهای فرهنگی و هنری جامعه، اتفاقات رایج در دنیای معاصر را خوانش و از آن‌ها به عنوان یک الگوی قابل قبول، علمی و شناخته شده در مسیر فعالیت‌های تجسمی جامعه خودمان پیاده سازی کنیم. این اتفاق خواه ناخواه در تمام عرصه‌های هنری در حال رخ‌دادن است کما اینکه ما در عرصه هنرهای نمایشی، سینمایی و موسیقی فعالیت‌های مشابه زیادی داشتیم و هنرهای تجسمی بخاطر تنوع و گستردگی رشته‌ها و گرایش‌ها، متریال و تکنیک و ... ورودش به این عرصه سخت است اما جشنواره هنرهای تجسمی فجر این شجاعت و جسارت را داشت که این الگو سازی را انجام دهد.

عضو شورای هنری نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر  با بیان اینکه این اتفاق تصادفی نیست که ما برای آن برنامه‌ریزی و طراحی کرده باشیم از همین ‌رو نگران استقبال مخاطبان نیستیم،،‌گفت: این اتفاق ناگزیر و تعیین شده است و تابع شرایط روز، نه تنها در ایران بلکه در همه جهان در حال شکل‌گیری است. امروزه با توجه به حضور تکنولوژی و روند فناوری اطلاعات و سرعت ارتباطات باعث می‌شود که همه چیز با مفاهیم دیگر مرتبط باشد و بحثی نیست که این اتفاق در حوزه هنرهای تجسمی و ساختار جشنواره فجر صورت گرفته باشد بلکه این یک رویکرد گریز ناپذیر و حتمی است که در تمام عرصه‌های اجتماعی تمام دنیا و بشریت صورت گرفته  و اگر تا به حال ما آن را پیاده نکردیم شاید به دلیل ساختارهای سنتی و درونی است که در فرهنگ‌ خودمان داریم.

هوشیار ادامه داد: وجود رشته‌ها، تکنیک‌ها و تنوع گستره هنرمندان برجسته باعث شده که هر کدام از آن‌ها جزیره‌های خاص خود را داشتند و این جزیره‌ها باید با هم پیوند بخورند و متحد شوند تا بتوانند یک رویکرد ارزشمند و جهان شمول را به وجود آورد. فرهنگ و هنر ما از ابتدا جهان شمول بوده اما به خاطر مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مرزبندی‌ها کمرنگ‌تر شده اما امروز این فرصت بوجود آمده و این جسارت نیز وجود دارد تا این جزیره‌ها را در کنار هم قرار دهیم و از انرژی و روح واحدی که در تمام آن‌ها به صورت پراکنده وجود داشته یک برداشت و یک ارزش جدیدی را خلق کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم این اتفاق رویدادی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و حتما مورد استقبال قرار خواهد گرفت و ادامه‌دار خواهد بود چه ما بخواهیم و چه نخواهیم و چه حمایت کنیم و چه حمایت نکنیم این جریان مانند آب روان و جاری است که هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز