خبرگزاری کار ایران

/یادداشت/

هیچکس برای انقلاب، هاشمی نمی‌شود

حجت‌الاسلام علی کمساری (معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی) در یادداشتی نوشت: "هیچکس برای انقلاب، هاشمی نمی‌شود" ایران اسلامی این روزها داغدار فقدان مردی کم‌نظیر از تبار نیکان و صالحان است.

مظلومانه و بی‌ادعا چونان دیگر اهالی کویر زیست و مظلومانه و ناگهان پرکشید بی‌آنکه بار خاطر کسی باشد...

هاشمی از میان ما بار سفر بربست و سبکبال و آسوده به سرای باقی شتافت و ایران را به بهتی سهمگین همراه با نگرانی عمیق فرو برد. نگرانی بواسطه‌ی از دست رفتن خردمندترین سیاستمدار دوران معاصر. کسی که همواره با تکیه بر عقل و اعتدال و به دور از احساسات و شتابزدگی و برکنار از عوام فریبی، موج سواری و منافع زودگذر فردی و گروهی، فقط به اعتلای انقلاب و سرافرازی ایران و سربلندی مردم می‌اندیشید و در این مسیر از ملامت ملامت‌کنندگان بعضا بی‌انصافی که از دایره‌ی اخلاق و ایمان خارج شده و از ایراد انواع تهمت‌ها و اتهام‌ها فروگذار نکردند نیز نهراسید و زبان به شکوه و شکایت نگشود.

مظلومانه و بی‌ادعا چونان دیگر اهالی کویر زیست و مظلومانه و ناگهان پرکشید بی‌آنکه بار خاطر کسی باشد و ....

هاشمی تکرارناپذیر است. حداقل تا دهها سال چشم روزگار به روی چونان اویی بازنخواهد شد چنانچه پیر و مرادش خمینی کبیر، حقیقت بی‌بدیل و تکرارناپذیر این مرز و بوم است.

و هیهات که روحانیت شیعه دیگر چون هاشمی را به راحتی به خود نخواهد دید.کسی که ایمان و عمل، هوشمندی و بصیرت، استقامت و صبوری، مردمداری و مدیریت و ده‌ها صفت ممتاز دیگر را در خود جمع کرده باشد.

آری هیچکس به این راحتی برای ایران و انقلاب هاشمی نخواهد شد.

مردم ایران به داشتن چنین اسطوره‌یی افتخار می‌کنند و دیار کریمان به داشتن اینگونه فرزند دردانه‌یی به خود بالیده و بر دیگران مباهات می‌کند. هاشمی افتخار دوران ماست حتی اگر برخی کوته‌نظران و دگم‌اندیشان این حقیقت را نفهمیده باشند.

ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا.

کد خبر : ۴۴۷۷۳۴