خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی دوستان قدیمی‌اش را فراموش نمی‌کرد

سیف‌الرضا شهابی، نویسنده کتاب «کارنامه سیاسی قائم مقام فراهانی» گفت: آیت‌الله هاشمی انسان بامعرفتی بود؛ به فکر دوستان قدیمی‌اش بود و آنها را فراموش نمی‌کرد. شاید بزرگترین خاصیت مردانگی‌اش هم در این قضیه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیف‌الرضا شهابی که در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی مقابل دانشگاه تهران حاضر شده بودع به خاطره آشنایی خود با او اشاره کرد و گفت: آشنایی نزدیک من با ایشان به سال 1348 و سخنرانی‌های آیت‌الله هاشمی در مسجد هدایت برمی‌گردد.

شهابی ادامه داد: شب‌های جمعه در مسجد هدایت تهران در خیابان استانبول و بعد از اقامه نماز جماعت توسط آیت الله سید محمود طالقانی، افرادی مانند آیت‌الله مطهری، شهید باهنر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تناوب سخنرانی می‌کردند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: آقای هاشمی مباحث دینی و اعتقادی و آیات قرانی را با موضوعات روز و مسائل اجتماعی و سیاسی بیان می کرد و برای مستعمان جالب و جذاب بود.

او یادآور شد: بعد از آن هم که در زندان باهم بودیم و بعد از انقلاب هم که من کتاب «کارنامه سیاسی قائم مقام فراهانی» را نوشتم آیت‌الله هاشمی روی کتاب من مقدمه نوشت.

شهابی با گفتن اینکه «آیت‌الله هاشمی انسان بامعرفتی بود؛ به فکر دوستان قدیمی‌اش بود و آنها را فراموش نمی‌کرد.» ادامه داد: شاید بزرگترین خاصیت مردانگی‌اش هم در این قضیه بود. به اضافه مسائل دیگری که در مورد او مطرح است و این روزها خیلی‌ها در مورد ایشان می‌گویند. ایشان آدم مقاومی بود و در زندان هم روحیه مقاومت داشت و خیلی به اعتقادات و مبانی اسلامی معتقد بود که این مبانی باید به صورت صحیح در جامعه پیاده شود.

کد خبر : ۴۴۶۷۴۸