خبرگزاری کار ایران

سعید اسدی:

انتخاب آثار بخش مرور جشنواره تئا‌تر فجر سلیقه‌ای و جهت‌دار نبود

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر گفت: تلاش ما این بوده که در انتخاب آثار بخش مرور جشنواره تئا‌تر فجر در این دوره، تا جایی که ممکن است نگاه سلیقه‌ای و جهت‌دار و خواستار یک نوع از هنر را تعطیل کنیم.

سعید اسدی، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال و انتقاد که «۴۰ اثر انتخاب شده در بخش مرور جشنواره سی‌و‌پنجم تئا‌تر فجر، ویترینی از بدنه اصلی تئا‌تر ایران در یک‌سال اخیر نیستند» گفت: این اتفاقا نظر شماست. به هرحال هر گروهی اگر از ما تشکیل شود یک تصویری از تئا‌تر ایران می‌بیند اما تلاش ما این بوده که تا جایی که ممکن است نگاه سلیقه‌ای و جهت‌دار و خواستار یک نوع از هنر را تعطیل کنیم.

اسدی ادامه داد: شما ژانرهای متفاوتی از تئا‌تر را با موضوعات متنوعی و با گسترده ملی در این بخش و در این دوره از جشنواره تئا‌تر فجر می‌توانید ببینید.

اسدی با بیان اینکه جشنواره تئا‌تر فجر در دوره سی و پنجم، بر اساس سه ویژگی آثار بخش مرور را انتخاب کرده است؛ گفت: ویژگی اول گستره ملی بود؛ یعنی این تئا‌تر در سراسر ایران انجام می‌شود و جشنواره فجر جشنواره تهران نیست، متعلق به سراسر ایران است.

او ادامه داد: ویژگی دوم؛ انتخاب آثار براساس محورهایی است که همیشه در فراخوان اعلام می‌شود و این رابطه موضوعی هم باید حتما لحاظ شود چون تئا‌تر فقط بحث تکنیکی یا هنری نیست.

اسدی ویژگی سوم را «کیفیت هنری» خواند و گفت: این‌ها شاخصه‌هایی بوده که در انتخاب آثار بخش مرور سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر مدنظر قرار گرفته است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر معرفی آثاری که در این دوره از جشنواره رقابت خواهند کرد و اطلاعات تکمیلی در رابطه با این دوره را موکول به برگزای نشست خبری کرد.

کد خبر : ۴۴۴۷۱۴