خبرگزاری کار ایران

سردار تولایی در پایگاه بسیج مقداد مطرح کرد؛

با شکل‌گیری هسته‌های بسیج اسلامی چشم استکبار کور می‌شود

مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج در پایگاه بسیج مقداد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد تولایی (معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و عباس بابازاده شهردار منطقه ۱۰ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد تولایی (معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداران مناطق مختلف) صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته بسیج در پایگاه بسیج مقداد با اشاره به اینکه امروز در جمع بسیجیان که به تعبیر امام شجره طیبه و درخت تناور و پرغرور مدرسه عشق هستند، حضور دارد، اظهارکرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ قیام مردم برای برقراری قسط و عدل است. برخی از مفسرین قسط و عدل را به معنای استقرار حکومت و حکومت اسلامی می‌دانند به تعبیری تا مردم بسیج نشوند امکان شکل‌گیری حکومتی که بتواند عدل و قسط را پیاده کند فراهم نمی‌شود.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ «بسیج مظهر مردم سالاری دینی است» در حقیقت امام راحل با یک نگرش عمیق در مفاهیم اسلامی به درستی منبع اصلی قدرت را برای ادامه حکومت شناخته‌اند و استقرار حکومت و ادامه آن را در حضور مردم در صحنه تلقی کرده‌اند و امروز این فرمول بساط مستکبرین جهان را درهم پیچیده است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که این مسئله فقط در کشور ما نیست بلکه در سوریه، عراق، یمن و لبنان نیز با حضور مردم در صحنه یعنی شکل‌گیری هسته‌های مقاومت بسیج اسلامی چشم استکبار کور می شود.

سردار تولایی با بیان اینکه ۴۰ سال از حضور بسیج می‌گذرد خاطرنشان کرد: می‌گویم ۴۰ سال است از حضور بسیج می‌گذرد چراکه تفکر شکل‌گیری بسیج اگرچه در ۵ آذر سال ۵۸ جاری شد اما مربوط به سال‌ها قبل از انقلاب و زمانی که امام راحل در نجف درس خارج می‌داند، می‌شود. امام راحل در آن زمان و در صحبت‌هایشان به موضوع بسیج اشاره کرده بودند از همین‌رو سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اندیشه بسیج مبنی بر سنت‌های الهی و بهره‌گیری از آیات الهی شکل گرفته بود.

او با تاکید براینکه تفکر و الگوی بسیج در هر جایی می‌تواند منشا خیر و برکات باشد گفت: زمانی که آمریکایی‌ها به صدام چراغ سبز نشان دادند و حاکمان ظالم بر عربستان سعودی کنفرانس طائف را تشکیل دادند، تعبیری داشتند مبنی براینکه با یک تفریح نظامی ظرف کمتر از یک هفته حکومت انقلاب اسلامی ایران را ساقط می‌کنند. آن‌ها برآوردهای استراتژیکی داشتند که به صدام ارائه کرده بودند که شامل وضعیت داخلی، نظامی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی ایران بعد از انقلاب بود.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنابر آنچه برآورد شده بود ارتش صدام با حمایت بین‌المللی می‌توانست یک هفته‌ای تهران را تصرف کند، اما این اتفاق نیفتاد چراکه عامل قدرت به واسطه انقلاب کشف شده بود این عامل قدرت حضور مردم بود و  به تعبیری بسیج شکل گرفت بسیجی که به معنای واقعی به اتکای خداوند و اخلاص در عمل و ایمان به امدادهای غیبی دارد وارد صحنه شد.

سردار تولایی با بیان اینکه بعد از جنگ نیز آمریکا در دفعات متعددی تلاش کرد تا گام به گام ما را از درون به عقب براند گفت: در اظهارات سران فتنه و افراد سلطنت‌طلب اشاره شده که به آمریکایی‌ها گفتند ما هر جا که می‌خواهیم نفوذ کنیم بسیج و سپاه در آنجا حضور دارند و ما نمی‌توانیم وارد شویم به تعبیری حضور بسیج یک عامل بازدارنده است.

او با اشاره به انقلاب مصر گفت: برادران انقلابی مصری می‌گفتند ما بارها سعی کردیم تا انقلاب کنیم اما موفق نمی‌شدیم تا زمانی که راهپیمایی ۹ دی در سال ۸۸ در ایران برگزار شد و ما متوجه شدیم با اتکا به حضور مردم می‌توانیم انقلاب کنیم اما اگر موفق نشدیم برای این بود که ما مانند شما ولایت فقیه نداشتیم. در سوریه نیز پس از انفجار شورای عالی امنیت ملی اتفاق افتاد برخی از افراد سوری بار خود را بستند تا از سوریه بروند اما حاج قاسم سلیمانی بسیج سوری را در سوریه تشکیل داد و درعرض کمتر از یک هفته بسیجی با عنوان دفاع وطنی شکل گرفت که معادله قدرت را تغییر داد.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انقلاب شیعیان در یمن اضافه کرد: دوستان ما در حزب‌الله همیشه اذعان دارند با الگوبرداری از بسیج توانستند امروز در مقابل اسرائیل بایستند و گروه‌های مقاومت اسلامی حماس نیز با الگوبرداری از بسیج توانسته‌اند مقاومت کنند در عراق نیز هنگامی که داعش تا دروازه‌های بغداد آمده بود همه حتی برخی در کشور خود ما تصور می‌کردند کار دولت عراق تمام شده اما با تشکیل نیروهای مردمی عراق دیدیم که معادله قدرت در عراق بهم ریخت و امروز داعش اگرچه به عنوان یک نیروی تروریستی در همه جای عراق حضور دارد اما در محاصره نیروهای مردمی عراق است و دیگر نمی‌تواند ادعایی برای شکل‌گیری حکومت در عراق داشته باشد.

سردار تولایی با بیان اینکه گروه‌های مردمی در اروپا و آمریکا نیز برای مقابله با استکبار و ظلم تشکیل شده است،‌گفت: با حضور مردم در صحنه و شکل‌گیری بسیج در سراسر جهان زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم خواهد شد و این وعده‌ای است که سال ۴۲ حضرت امام (ره) فرموده بودند که ما شاه را بیرون می‌کنیم و حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهیم تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.

کد خبر : ۴۳۲۱۱۲